خبرگزاری کار ایران

ضرورت حمایت جهانی از ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۳۷۶

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: با توجه به این که ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، باید میزان حمایت از ایران متناسب با فعالیت‌ها در سطح منطقه و جهان باشد.

به گزارش ایلنا، سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در دیدار با «الکساندر فدلوف»، رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور وی در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره به مبارزه جدی و قاطع با مواد مخدر در سطح منطقه و جهان پایبند بوده و تقدیم شهدا در این عرصه در سال جاری نشان از عزم جدی در مقابله با این بلای خانمان‌سوز دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به شروع «هفته انتظامی» به تشریح اقدامات پلیس ایران در زمینه مقابله با مواد مخدر پرداخت و ضمن قدردانی از حمایت‌های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) تهران عنوان کرد: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، باید میزان حمایت و پشتیبانی دفتر مذکور و جامعه جهانی از کشور ایران متناسب با فعالیت‌ها و اقدامات در سطح منطقه و جهان باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بهره‌گیری قاچاقچیان مواد مخدر از روش‌های پیچیده قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، ضرورت دارد پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز به تجهیزات و ابزارهای نوین کشف مجهز شود. ناگفته نماند نقش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) تهران در تامین برخی از این ابزارها بسیار پررنگ است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین بر ضرورت ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای تاکید و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را در مشارکت و ارتقای سطح همکاری با تمام کشورهای منطقه و جهان تا ریشه‌کن شدن مواد مخدر اعلام می‌دارد. برگزاری نشست‌هایی با پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورهای پاکستان و افغانستان در قالب برنامه ابتکار سه‌جانبه در سال‌های قبل، گواه محکمی بر این ادعاست.

تلاش پلیس ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

در ادامه الکساندر فدلوف، رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در تهران ضمن تبریک «هفته انتظامی» به اقدامات بسیار موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره و بیان کرد: با توجه به تعداد بالای شهدا و جانبازان، تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ایران در مبارزه با مواد مخدر ستودنی است.

رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های فراوانی را صرف کرده است، گذشته از هزینه‌های مادی بی‌شمار در این راه، تقدیم جان نیروهای مبارزه با مواد مخدر یک هزینه معنوی بسیار گران‌بها است که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، در این دیدار هر دو طرف ضمن بررسی موضوعات جاری بر لزوم استمرار فعالیت‌های مقابله‌ای و همچنین لزوم جلب مشارکت سایر کشورهای منطقه و جهان برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز