خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

وظیفه ما تأمین معلم است و نمی‌گذاریم کلاس درسی تعطیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۲۳۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما تأمین معلم است و نمی‌گذاریم کلاس درسی تعطیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با بیان اینکه پروژه مهر یک اَبَر پروژه است که یک میلیون فرهنگی برای اجرای آن تلاش می‌کنند، اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مدرسه دولتی و بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور داریم که ۱۵۳ میلیون جلد کتاب برای تمام دانش‌آموزان کشور تولید و توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هرکاری که برای معلم انجام می‌دهیم کم است، افزود: تمام مردم ایران بدهکار معلم هستند و بدانیم جامعه‌ای که معلم را تکریم کند، خودش را بزرگ داشته است.

صحرایی با اشاره به اینکه امسال کسری معلم داشتیم و این کسری سنواتی بود، گفت: کمبود به معنی ناترازی است؛ در برخی مناطق حضور دانش‌آموزان در کلاس درس پایین‌تر از متوسط سند تحول است و در بعضی مناطق این عدد بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش به دلایل ناترازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: یک مورد به افزایش ۳ میلیون نفری دانش‌آموز در فاصله سال‌های ۹۴ تاکنون بر می‌گردد و مورد بعدی ورودی پایین نیروی انسانی در مراکز تربیت معلم بود که در سال‌هایی به زیر ۴ هزار نفر رسید و یک ناترازی ۷۹ هزار نفری به آموزش و پرورش تحمیل شد.

وی افزود: مشکلات حوزه نیروی انسانی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل تضعیف تربیت معلم و دانشگاه‌ فرهنگیان در دوره‌های قبل بوده است .امروز به دنبال این هستیم که جذب معلم را به مسیر اصلی خود یعنی دانشگاه‌های تربیت معلم برگردانیم.

صحرایی با بیان اینکه بزودی تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری و نتایج آزمون دبیری اعلام می‌شود، اظهار کرد:۶۵۰ هزار کلاس درس داریم که در تعدادی از کلاس‌ها، معلم اصلی نرفته است اما ریشه شغلی همه ما معلم است و هر وقت کلاس درسی بدون معلم است، یک معلم جایش را می‌گیرد؛ وظیفه ما تأمین معلم است و نمی‌گذاریم کلاس درسی تعطیل شود.

وی تصریح کرد: مهر امسال با مهدویت، هفته وحدت و عطر نبوی عجین است و اتفاقات خوبی افتاده است اما برخی فقط دنبال مطرح کردن کلاس بدون معلم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز