خبرگزاری کار ایران

با حضور دریادار ایرانی مطرح شد؛

توسعه همکاری‌های دانشگاه شریف و نیروی دریایی ارتش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۵۷

دانشگاه صنعتی شریف ویژه برنامه «مردان بی‌ادعا» را به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، ویژه برنامه «مردان بی‌ادعا» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسول جلیلی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، عصر روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲، در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در سفر به دور دنیا، دشمنان و معاندین دنبال ضربه زدن به ما در سواحل برزیل بودند که شکست خوردند. آمریکایی‌ها به یقین رسیده بودند که پیشران ما هسته‌ای است و تا امروز نتوانستد راهکار ما را کشف کنند. 

وی افزود: ابهام تامین آماد، سوخت و اینکه دنا چگونه توانسته این مسیر را طی کند همواره برای آمریکایی‌ها وجود داشت. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: دریایی نشدن سواحل جنوبی ما (مکران) برای بهره‌مند شدن کشور از مواهب اقتصادی در بنادر یک ضعف بزرگ است. با سامانه‌های بومی توانستیم شرایط آب و هوایی را با قاطعیت در هر شرایطی پیش بینی کنیم. 

سردار ایرانی با بیان اینکه کشورهای زیادی درخواست‌هایی برای در اختیار گرفتن ناوشکن کلاس دنا دارند، درباره احداث پایگاه در قطب جنوب گفت: در حوزه نظامی این منطقه بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مهم این است که در قطب جنوب حضور مستقل و با اقتدار داشته باشیم، گفت: ناوشکن دیلمان آماده الحاق است که از ناوشکن دنا نیز جدیدتر است. 

افتتاح پایگاه در قطب جنوب، سفر ناوگروه ۸۶ و الحاق ناوشکن دیلمان از مباحثی بود که فرمانده نیروی دریایی ارتش در میان دانشجویان به آن‌ها پرداخت. 

امیر ایرانی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: نقش نیروی دریایی راهبرد در دفاع مقدس بر راهبردعدم غافلگیری در مقابل دشمن (قبل از شروع جنگ) و راهبرد تثبیت موقعیت در جنگ بود. 

وی با اشاره به سلسله عملیات اقتدار در دفاع مقدس، افزود: سلسله عملیات اقتدار هم‌زمان با شروع جنگ آغاز شد و اسکورت یگان‌های نفت‌کش خودی از خلیج فارس به دریای عمان و یگان‌های تجاری با کالای ویژه به بنادر کشور انجام شد. 

امیر ایرانی گفت: اقتدار ما شما دانشجویان هستید و از صنعت و علم شما می‌توانیم خودمان را تغذیه کنیم. 

وی با اشاره به دلایل حرکت ناوگروه ۸۶ از شرق گفت: با استفاده از نرم‌افزار تمام شرایط مسیر ناوگروه ۸۶ را بررسی می‌کردیم و دلایل شروع حرکت از سمت شرق هم همین مورد بوده است. 

امیر ایرانی گفت: الحمدلله اعضای ناوگروه ۸۶ در طول مسیر حتی یک خطا هم انجام ندادند. در طول توقف در کشور برزیل هم سیاسیون و هم مردم‌شان اعلام کردند تا به امروز همچنین سربازان دریایی را ندیده بودیم. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در قطب جنوب این فرصت برای ما هست که ورود کنیم، یکی از دلایل این کار این است که از سواحل مکران مستقیما به قطب جنوب وصل هستیم. حضور در قطب جنوب نیز حضور عملی خواهد بود. 

امیر ایرانی در پاسخ به سوالی راجع به افتتاح پایگاه در قطب جنوب، گفت: موقعیت قطب جنوب از چند بعد مهم است، یک بعد آن در حوزه نظامی است و بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است. 

پیش‌تر فرمانده نیروی دریایی با اشاره به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است، گفته بود: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشترک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم. 

وی افزود: مهم این است که در قطب جنوب حضور مستقل و با اقتدار داشته باشیم. پایگاه هم از نظر ایجاد سازه و سرما و گرما و هم راه ارتباطی باید تامین شود. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تشریح حضور در قطب جنوب، گفت: بدنه کشتی‌ها هم باید برای این ماموریت آماده شود و یخ‌شکن شوند و بدنه تحرکی آن‌ها معمولا هسته‌ای است. وی افزود: ناوشکن دیلمان آماده الحاق است که از ناوشکن دنا نیز جدیدتر است. 

در ادامه برنامه امیر دریادار ایرانی با حضور در ساختمان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، با دکتر حدادپور معاون پژوهشی، دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و برخی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف به‌منظور گسترش همکاری‌ها به بحث و گفتگو پرداخت. 

سپس امیر دریادار از مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجتمع آشنا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز