خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر محیط‌زیست عربستان در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم مذاکرات محیط‌زیستی بین ایران و عربستان باعث آغاز همکاری‌های مشترک اقتصادی و سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۶۲

براساس طرح «خاورمیانه سبز» ۵۰ میلیارد درخت می‌کاریم

مشاور وزیر محیط‌‌زیست پادشاهی عربستان سعودی گفت: امیدواریم مذاکراتی که در حوزه محیط‌زیست بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی شکل گرفته است، بتواند باعث آغاز همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی بین دو کشور شود.

«قطیب سعدون»، مشاور وزیر محیط‌‌زیست پادشاهی عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش ارتقای سطح روابط سیاسی بین ایران و عربستان در بهبود وضعیت محیط‌زیست‌ منطقه و انجام اقدامات مشترک برای مقابله با گرد و غبار، اظهار داشت: خوشبختانه بهبود روابط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در ماه‌های اخیر سبب شد که دولت ایران از ما برای حضور در اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار دعوت کند و ما هم این فرصت را مغتنم شمردیم و در این نشست شرکت کردیم. امیدواریم مذاکراتی که در حوزه محیط‌زیست بین دو کشور شکل گرفته است، بتواند باعث آغاز همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی بین ایران و عربستان شود.

وی افزود: دولت عربستان سعودی اخیرا مرکزی را برای مقابله با گرد و غبار و انجام اقدامات میدانی در کانون‌های ریزگردها در کشور عربستان تشکیل داده و مذاکراتی بین عربستان و کشورهای حاشیه خلیج برای پیوستن به این مرکز و انجام همکاری‌های مشترک انجام شده است. برگزاری اجلاس مقابله با گرد و غبار در تهران نیز فرصت مناسبی را فراهم کرد که بتوانیم با دولت ایران و سایر کشورهای منطقه برای انجام همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در زمینه مقابله با گرد و غبار رایزنی کنیم.

سعدون با تاکید بر این که برنامه نهال‌کاری انبوه در خاورمیانه که با پشتیبانی دولت عربستان سعودی انجام می‌شود، یکی از مهمترین اقدامات میدانی برای مقابله با گرد و غبار در منطقه محسوب می‌شود، عنوان کرد: براساس طرح «خاورمیانه سبز» که توسط جناب محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی در دستور کار دولت ما قرار گرفته است، برنامه داریم که تا پایان سال ۲۰۳۰ در داخل خاک عربستان سعودی ۱۰ میلیارد درخت و ۴۰ میلیارد درخت نیز در خارج از خاک عربستان و در سایر کشورهای منطقه خاورمیانه بکاریم که عمده این درختکاری‌ها در کانون‌های گرد و غبار انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح «خاورمیانه سبز» علاوه بر این که می‌تواند به مقابله با گرد و غبار در منطقه کمک کند، در راستای ایفای تعهدات عربستان سعودی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییرات اقلیمی محسوب می‌شود و به همین دلیل، به صورت جدی در دستور کار دولت ما قرار گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز