خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح بورس صنعت و دانشگاه برای ۲۷ رشته تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۸۹۱

برای نخستین بار، دانشگاه صنعتی اصفهان از طریق بورس تحصیلی صنعت و جامعه در کنکور سراسری، دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲، قریب به ۱۸۰ دانشجو از طریق بورس تحصیلی صنعت و جامعه می‌پذیرد. 

براساس اعلام نیاز دانشگاه صنعتی اصفهان به سازمان سنجش، در دفترچه انتخاب رشته کنکور، ۲۷ رشته تحصیلی، با شرایط ویژه دانشجویان برتر را بورس تحصیل می‌کند. 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، انرژی اتمی، سایپا و صنایع از حامیان اصلی اجرای طرح مشترک بورس تحصیلی صنعت و جامعه هستند. 

براساس این طرح، داوطلبان، ۵ درصد رتبه‌های برتر گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و تجربی در دانشگاه صنعتی اصفهان می‌توانند، ادامه تحصیل از طریق بورس تحصیلی در رشته‌های علوم پایه و کشاورزی را انتخاب کنند. 

صنایع مختلف از بخش‌های دولتی و خصوصی نیز در رشته‌های فنی و مهندسی ۷۷ دانشجو را برای ادامه تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان به‌صورت بورسیه حمایت می‌کنند. 

همچنین گروه خودروسازی سایپا ۳۰ دانشجو و سازمان انرژی اتمی ۱۰ دانشجو را برای تحصیل در دوره کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی همچون کامپیوتر و مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی و مهندسی شیمی حمایت می‌کنند. 

گفتنی است امسال دانشگاه صنعتی اصفهان در دوره‌های روزانه ۱۳۱۵ دانشجو در رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از طریق کنکور سراسری جذب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز