خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه‌های پخش سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در جنوب کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۷۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری حنوب کرمان در حاشیه بازدید صبح امروز خود از پروژه پخش سیلاب شیب زرد شهرستان قلعه‌گنج به اهمیت اجرای این پروژه‌ها در کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، قاسم رحیمی‌نیا افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را برخی از اثرات مثبت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری عنوان کرد.

وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را در کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش و فقیر شدن اراضی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن موثر دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خاطرنشان کرد: پروژه پخش سیلاب شیب زرد قلعه‌گنج شامل بند انحرافی سنگی ملاتی به حجم ۲۲۹۳ متر مکعب با حجم مخزن ۲۵۵۳۱ متر مکعب، خاکریز هلالی شماره ۱ و ۲ به حجم عملیات ۱۶۷۱۲۵ متر مکعب و با حجم مخزن یک میلیون و ۳۲۰ هزار متر مکعب و همچنین کانال ورودی و خروجی به حجم کارکرد ۳۲۸۰ مترمکعب با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در حال اجراست.

گفتنی است، مرتضی لورگی، سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی، موسی امیری، سرپرست اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره‌کل و ارسلان صادقی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه‌گنج در این بازدید حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز