خبرگزاری کار ایران

امضا تفاهم‌نامه همکاری جهادی معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان بسیج جامعه پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۰۶

به منظور برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی و ارائه خدمات سلامت به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) تفاهم نامه همکاری جهادی معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان بسیج جامعه پزشکی منعقد شد.

به گزارش ایلنا، معاون درمان وزارت بهداشت در این جلسه گفت: خوشبختانه آمادگی زیرساختی، تجهیزاتی و عملیاتی جهت ارائه خدمات درمانی بهینه و به هنگام به زائرین اباعبدالله در تمام مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق مرزی کشور و نیز دانشگاه‌های شهرهای مرزی در شرق برای تردد زوار کشورهای همسایه وجود دارد.

دکتر سعید کریمی افزود: تامین سلامت زوار در هر دو سوی مرز مورد تاکید ماست و وزارت بهداشت آمادگی لازم جهت ارائه خدمات این حوزه را هم در مرزهای داخلی و هم در مناطق برون مرزی را داراست.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه ریزی منسجم جهادی و ملی در جهت تجهیز، آماده سازی و ارتقای ظرفیت خدمات بیمارستان‌ها و اعزام نیرو برای برگزاری باشکوه این مراسم صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی کشور خدمات درمانی مورد نیاز و کافی به زائرین حرم اباعبدالله حسین (ع) ارائه شود.

دکتر محمدحسین زارع زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز در این نشست گفت: نگاه سازمان بسیج جامعه پزشکی نگاه هم افزایی است و تلاش می کنیم همکاری همه جانبه ای در این زمینه صورت گیرد.

 زارع زاده افزود: جلسات اولیه در اوایل خرداد برگزار شد و تمام مسائل در زمینه تردد، درمان، بهداشت و دارو احصا شد. ضمن اینکه نگاه داخلی هم به بعضی از استان ها از جمله استان سیستان و بلوچستان و خراسان به دلیل حضور زوار سایر کشورهای همسایه صورت گرفته و امکانات در این مناطق نیز به خوبی فراهم است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: ظرفیت ها شناسایی و در حال برنامه ریزی هستیم. انشاالله بتوان ترتیبی اتخاذ کرد تا همکاران اعزامی بتوانند چند روز در مرز های ایران به ارائه خدمات و چند روز در خارج از مرز و در شهرهای زیارتی به امور مذهبی خود بپردازند.

رئیس جامعه پزشکی وزارت بهداشت گفت: بسیج جامعه پزشکی با اعلام فراخوان، نیروی داوطلب را مشخص و به اطلاع معاونت درمان میرساند. همچنین در تلاشیم با توجه به تاکید وزیر بهداشت موکبی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم باشکوه برپا کنیم.

حسن واعظی رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت نیز با توجه به همکاری موثر دانشگاه های علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی در تامین پرسنل درمانی مورد نیاز، گفت: دانشگاه ها سالهاست در زمینه برگزاری مراسم اربعین تجربه دارند و هر ساله با انجام اقدامات جهادی و خالصانه با حضور نیروی انسانی پرتلاش و متعهد، خدمات درمانی شایسته ای به زوار ارائه می شود.

واعظی افزود: برای برگزاری باشکوه این مراسم در خصوص مدیریت درمان تا کنون سه جلسه در سطح ملی برگزار شده و همکاران ستادی به صورت شبانه روز در حال توزیع نیروها برای استان مرزی همجوار مناطق غرب کشور و استانهای شرقی برای پذیرش زوار از کشورهای همسایه هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی با اشاره به همکاری مستمر، همیشگی و ارزنده سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی همواره در این زمینه یاری رسان وزارت بهداشت بوده و داوطلبانه حضور می یابد. از جمله بسیج استان فارس که در اعزام نیرو همیشه پای کار است و ما قدردان هستیم. امیدواریم با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی از طریق ساماندهی نیروهای اعزامی بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا علاوه بر ارائه خدمات درمانی توسط نیروها، امکان زیارت برای آنها را فراهم کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری جهادی معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان بسیج جامعه پزشکی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز به منظور مدیریت درمان مراسم اربعین حسینی و حفظ ظرفیت حداکثری جهت ارائه خدمات ایمن و موثر درمانی در مرزهای تعیین شده برای تردد زائرین منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز