خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

به حاشیه بردن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سم است

کد خبر : ۱۲۳۳۶۷

البته بودجه حداقلی بسیار ناچیزی برای برنامه‌های جاری نیز وجوددارد که ازسازمان بسیج مستضعفان تامین می‌شود.

ایلنا:رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورگفت: بودجه اصلی این سازمان روحیه بسیجی است که در اعضای آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد رئیس‌زاده " امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه در همهٔ استان‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی وجود دارد، گفت: همچنین مجمع عمومی سازمان جامعهٔ پزشکی را درهمهٔ استان‌ها داریم و کارکرد این مجامع عمومی تشکیل کارگروه‌ها در حوزه بهداشت و درمان است به عنوان نمونه ما چندی پیش کارگروه بررسی پزشک خانواده را تشکیل دادیم.

وی افزود: کارگروههایی که در مجمع عمومی سازمان بسیح جامعه سازمان پزشکی تشکیل می‌شود کار کار‌شناسی را بر روی موضوعات حوزه بهداشت و درمان انجام می‌دهند و نتایج را به مسئولان ارائه می‌دهند.

رئیس‌زاده با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی با همه توان در کنار مسئولان حوزه سلامت برای اهداف پزشکی و درمانی خواهد بود، افزود: سازمان تعامل مثبت با این ارگان‌ها را وظیفه ذاتی خود می‌داند زیرا بدون همکاری نمی‌توان کاری را از پیش برد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی با ایجاد بستر‌سازی حضور پزشکان فعالیت اصلی سازمان است گفت: در سال گذشته طرح چهره به چهره را در میان صد هزار پزشک انجام دادیم که ۷۵ درصد آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که خدمات را رایگان ارائه دهند و در برنامه جهادی شرکت کنند.

رئیس‌زاده خاطر نشان کرد: مسئولان جدید حوزه سلامت اصل کارشان را پیشبرد خدمات بهداشتی ودرمانی قرار بدهند و اجازه ندهند معدود افرادی در سطوح میانی مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به حاشیه ببرند.

وی با تاکید بر اینکه به حاشیه بردن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سم است، افزود: وزارت بهداشت یک ارگان خدمت رسان است و سازمانی سیاسی نیست.

وی تصریح کرد: اگر این حوزه را مدیریت نکنیم و تعداد محدودی از افراد که با محبت جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی دارند محیط را به سمت فضای سیاسی می‌برند و این فضا در نظام سلامت سایه می‌افکند و چالشی را ایجاد می‌کند که به سلامت مردم ضرر می‌زند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورخاطر نشان کرد: مسئولان جدید باید اطرافیان خود و مسئولان پایین دستی را مدیریت کنند.

به گفته رئیس‌زاده جز با یک روحیه جهادی و استفاده از ظرفیت‌های جهادی نمی‌توان در کوتاه مدت مشکلات را از میان برداریم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد بودجه بسیج سازمان پزشکی گفت: بودجه اصلی سازمان روحیه بسیجی است که در اعضای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه نیروی فوق تخصص ما با تیم درمانی خود در روستایی محروم حضور پیدا می‌کنند و در یک هفته عمل‌های جراحی متعددی را انجام می‌دهند که این جز با داشتن یک روحیه بسیجی امکانپذیر نیست و بودجه ما نیز همین است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورتاکید کرد: البته بودجه حداقلی بسیار ناچیزی برای برنامه‌های جاری نیز وجود دارد که از سازمان بسیج مستضعفان تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز