خبرگزاری کار ایران

ممانعت از ورود گله ۱۰۰ نفری شتر به بستر تالاب هامون

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۴۷۶

مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان زابل از ورود یک گله ۱۰۰ نفری شتر به بستر تالاب هامون ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان، در جریان گشت و کنترل به منظور شناسایی کانون‌های جدید گرد و غبار در بستر تالاب هامون، یک گله ۱۰۰ نفری شتر در حاشیه جاده چاه خرما و دشت غربی تالاب هامون مشاهده شد که بلافاصله توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان زابل از ورود آن به بستر تالاب هامون ممانعت به عمل آمد. 

محمدرضا علیمرادی، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان که در جریان این گشت و کنترل حضور داشت، در این خصوص گفت: یگان حفاظت محیط‌‌زیست شهرستان زابل ضمن انجام وظایف ذاتی خود در سطح منطقه، برنامه فشرده حفاظت از تالاب هامون را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: چرای بی‌رویه در داخل تالاب هامون موجب نابودی پوشش گیاهی آن می‌شود و بروز پدیده گرد و غبار را با توجه به وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان تشدید می‌کند.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دسترسی ساربانان شترها به رسانه‌های جمعی و فضای مجازی، چاره‌ای نیست تا قوانین و مقررات محیط‌زیست و موضوع ممنوعیت چرای دام نظیر شتر در پناهگاه حیات وحش هامون به صورت چهره به چهره برای آنان تبیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز