خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

دنیای امروز؛ دنیای زور است/هیاهویی که درباره انرژی هسته‌ای ایجاد کرده‌اند برای جلوگیری از پیشرفت ما بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۵۴

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دنیای امروز، دنیای زور است و دانش آموزان باید این را بدانند که دنیا، دنیای رقابت است، اما نه رقابت برابر بلکه پای افراد را قلم می کنند و جلوی پای آنها سنگ می اندازند؛ پس رقابتی برابر بر دنیا حاکم نیست. همه هیاهویی که برای انرژی هسته ای ایجاد کرده‌اند در صدد جلوگیری از پیشرفت ما بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه آیین انعقاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی "من فناوری هسته‌ای هستم"  گفت: اصل پیشرفت، بر مبنای ایمان، پایداری، عشق به میهن و ملت و عزت آفرینی است. دنیای امروز، دنیای زور است و دانش آموزان باید این را بدانند که دنیا، دنیای رقابت است، اما نه رقابت برابر بلکه پای افراد را قلم می کنند و جلوی پای آنها سنگ می اندازند پس رقابتی برابر بر دنیا حاکم نیست. همه هیاهویی که برای انرژی هسته ای ایجاد کرده‌اند در صدد جلوگیری از پیشرفت ما بوده است. غارت گری سمبل محتوایی است که جلوه های آن را می بینیم و به استعدادها و مهارت ها نیز رسیده است.

اسلامی افزود: یک زمان دانشجو وقتی تلاش می‌کرد به یکی از کشورهای مطرح برود، روند طولانی را باید طی کند و حالا این بازه زمانی کوتاه تر و چند هفته ای شده چراکه آنها دنبال درو کردن استعدادهای ما هستند. گرفتن استعدادها از ما فقط عامل بیرونی ندارد و عوامل درونی هم دخیل هستند که  فرد مستعد را به بیرون پرتاب می کند. عوامل محیطی مانند مدرسه و دانشگاه و نگرانی از آینده شغلی از جمله این موارد هستند.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند استقبال از رشته های مربوط به دانش هسته‌ای کاهش یافته، اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید کردند که استقبال از دانش هسته‌ای باید ده برابر شود. ظرفیت سازی نیازمند نیروی فرهیخته است که عاشقانه در این راه حرکت کند. سازمان انرژی اتمی از افتخارات تاریخ معاصر ایران است و در تهدید و تخریب و ترور و فشار روزانه روانی و ادعای بمباران سایت های هسته ای از سمت اسرائیل که یک عملیات روانی است، باز هم می بینیم که فرزندان ایران توانسته اند در خیلی از سرفصل های هسته ای اول باشند و این حقیقت وجود دارد.

اسلامی بیان کرد: بحث مهم رهبر انقلاب سه رکن داشت؛ تاثیر انرژی هسته ای در زندگی مردم و انتقال این باور به مردم که انرژی هسته چه نتایج مثبتی در زندگی آنها دارد و آبرو و اعتقادی که برای اقتدار کشور آفریده و برای دیپلماسی توسعه هم ظرفیت تولید کرده و اعتماد به نفس ملی به وجود آورده است. اینها همه الطاف الهی است و با گذر از سال‌های سخت امروز این فناوری را در اختیار داریم و برای چند ده برابر شدن این صنعت در کشور که همه سرفصل هایش فعال باشد و در زندگی مردم قرار بگیرد، همکاری آموزش و پرورش و خانواده ها لازم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به لزوم آموزش معلمان در خصوص انرژی هسته ای اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی مولد و خلق کننده فناوری تولیدی بوده و در کنار آن خودش مصرف کننده هم هست و حالا می خواهیم این فناوری به خدمت همگان درآید و این هدف تنها با تعامل و مشارکت با خانه و خانواده‌ها و مدارس محقق می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز