خبرگزاری کار ایران

در تذکرات اعضای شورای شهر تهران مطرح شد:

سرقت اموال شهرداری از پارکینگ منطقه ۱۵/ معاونت مالی باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸۸۸

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود در یکصد و شصت و یکمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت به موضوعاتی نظیر سرقت برخی اموال شهرداری تهران از پارکینگ واقع در شهرک رضویه در منطقه ۱۵ و همچنین اجرای برنامه حذف دستفروشی از محدوده اطراف تئاتر شهر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورا صبح امروز در تذکر خود در یکصد و شصت و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خود به موضوع سرقت برخی اجناس از پارکینگ اموال شهرداری واقع در شهرک رضویه جنب مددسرای بهاران در منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: اموال شهرداری تهران در این پارکینگ در شرایط نامساعدی نگهداری می‌شوند و از آنجایی که هیچ نگهبان و یا حتی دوربینی در این محل وجود ندارد و ورود و خروج‌ها نیز کنترل نمی‌شود، شاهد سرقت اموال شهرداری از این پارکینگ هستیم.

وی با بیان این که تعداد زیادی خودرو و اموال دیگر در این پارکینگ دپو شده است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعدادی خودروی سبک و سنگین در این پارکینگ دپو شده، اما از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ تعدادی از خودروها بارگیری و منتقل شده است و افرادی با هویت نامعلوم تعدادی از اموال را با خود برده‌اند.

کاشانی با بیان این که تعداد زیادی از اجناس همچون کامپیوتر، فایل و ... نیز در داخل سوله‌ها مانده است، اظهار کرد: عدم مراقبت و حفاظت از این اموال سبب بروز سرقت‌هایی شده است که معاونت مالی شهرداری تهران باید در این خصوص پاسخگو باشد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید آماری از انبار و تجهیزات شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شود و همچنین ظرف مدت سه ماه در خصوص تعیین تکلیف این اموال تصمیم‌گیری شود. شهرداری باید لایحه‌ای به شورای شهر بیاورد تا نسبت به فروش تعیین تکلیف اموال منقول و غیرمنقول تصمیم‌گیری کنیم.

حذف دستفروشان از محدوده اطراف تئاتر شهر

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در تذکر امروز خود به اجرای برنامه حذف دستفروشی از محدوده اطراف تئاتر شهر در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود سختی‌هایی که بود، با همکاری نیروهای زحمت‌کش شرکت شهربان و حریم‌بان، تلاش شرکت ساماندهی مشاغل و شهرداری منطقه‌های مناطق ۱۱ و ۶، هفته گذشته جمع‌آوری دستفروشان این محدوده کاملا انجام شد که قطعا با رضایت مردم، خانواده‌ها و هنرمندانی همراه خواهد بود که مدت‌ها منتطر این اتفاق بودند.

وی با بیان این که باید شرایط مناسبی برای امرار معاش دستفروشان فراهم کرد، یادآور شد: همکاران ستاد ساماندهی مشاغل به جد دنبال تامین مکان جایگزین برای عزیزان دستفروش چهارراه ولیعصر (عج) هستند، اما این را هم باید در نظر بگیریم که زمین به اندازه کافی برای جایگزینی همه دستفروشان محترم شهر نداریم و نباید با وعده‌ای نشدنی، انتطار نادرست ایجاد کنیم و در عین حال، نباید گذاشت حقوق عمومی زیر پا گذاشته شود.

لزوم ایجاد اداره حقوقی برای دفاع از شورای شهر در مراجع قضایی

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز در تذکر امروز خود بر ضرورت ایجاد اداره حقوقی در ساختار شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد و گفت: همان‌طور که می‌دانید شورا به عنوان یک نهاد محلی منتخب مردم که بر اساس اصل صد قانون اساسی، اداره امور شهر را بر عهده دارد، طبق قانون و مقررات دارای یک شخصیت حقوقی مشخص و مستقل بوده و مدیریت بر شهر را بر اساس دو شاخصه نظارت و تصمیم‌گیری اعمال می‌کند.

وی افزود: از آنجا که شخصیت حقوقی شورا از شهرداری تهران جدا است و می‌تواند هم مستقلا اقامه دعوی کرده و هم در قبال دعاوی که علیه آن مطرح می‌شود، پاسخگو باشد، لذا با عنایت به شخصیت حقوقی مستقل شورای شهر و با توجه به تعدد و تنوع دعاوی شکایات مطروحه، بخصوص شکایات مطروحه در دیوان عدالت اداری و بعضا طرح دعوی نسبت به اعضای شورا که نیازمند دفاع وکیل هستند، به دلیل حجم و اهمیت و حساسیت این دعاوی و همین‌طور از آنجایی که شهرداری علاوه بر این که دارای یک مرکز حقوقی است، در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های خود نیز دارای اداره‌های حقوقی و قراردادهاست، درخواست می‌شود جهت ایجاد اداره حقوقی و قراردادها در شورای شهر تهران به منظور دفاع از حقوق شورا و اعضای آن در مراجع قضایی اقدامات لازم صورت گیرد.

باید درختان سبز جایگزین درختان خشک تهران شوند

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز در تذکر امروز خود بر ضرورت تعیین تکلیف اماکن ورزشی تهران تاکید کرد و گفت: قرار بود وضعیت اماکن ورزشی تعیین تکلیف شود، اما هنوز این موضوع مشخص نشده است و تقاضا داریم که زودتر وضعیت اماکن ورزشی پایتخت مشخص شود.

وی همچنین به موضوع وضعیت رفت‌وروب در شهر تهران با توجه به گرمای هوا پرداخت و گفت: با توجه به شرایط امروز باید شهرداری تهران در زمینه رفت‌وروب و شست‌وشوی مخازن با سرعت بیشتری اقدام کند.

پیرهادی با بیان این که با توجه به گرمای هوا وضعیت تعدادی از درختان شهر مناسب نیست، اظهار داشت: شهرداری‌های مناطق پیگیری کنند و آب را به درختان برسانند تا بی‌آبی موجب خشکی برخی درختان نشود. همچنین آبرسانی به طور ویژه در بوستان‌های جنگلی از جمله چیتگر و سرخه‌حصار باید انجام شود.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرح جایگزینی درختان سبز با درختان خشک را به شهرداری تهران ارائه دادیم که در زمستان سال گذشته درختان خشک را خارج و درخت سبز بگذاریم تا مشخص شود که خشکی درختان در چه تاریخی اتفاق افتاده است. باید درختان سبز جایگزین درختان خشک شوند و به این صورت همه درختان خشک را حذف کنیم.

تاکید بر ضرورت جابه‌جایی سکوی میانی تخلیه زباله دارآباد

زهرا شمس احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود بر ضرورت جابه‌جایی سکوی میانی تخلیه زباله دارآباد تاکید کرد و گفت: در مکان‌یابی ایستگاه‌های میانی برای جمع‌آوری پسماند، رعایت پیوست‌ها و ملاحظات محیط‌زیستی، اجتماعی، ترافیکی، شهرسازی، زمین‌شناختی، زیباشناختی و بهداشتی از قبیل تصفیه‌سازی و بی‌خطرسازی شیرابه حاصل از پسماندهای خانگی بسیار کلیدی است.

وی افزود: به طور کلی مکان و موقعیت ایستگاه تخلیه پسماند نباید مورد اعتراض شهروندان قرار گیرد و علاوه بر آن، قابلیت دسترسی مطلوب ماشین‌آلات نسبتا سنگین برای جمع‌آوری و انتقال نهایی پسماند فراهم باشد.

وی با بیان اینکه سکوی میانی تخلیه زباله دارآباد واقع در منطقه یک شهر تهران در سال‌هایی طراحی و تجهیز شده که محدوده مجاور آن خالی از سکونت بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه با گسترش ساخت‌وساز، این ایستگاه به نوعی در وسط بافت مسکونی قرار گرفته است که عملا با فضای شهری این محدوده مغایرت اساسی دارد.

شمس احسان تاکید کرد: با عنایت به وصول شکایات متعدد شهروندان این محدوده در ارتباط با نوع فعالیت این ایستگاه از لحاظ آلودگی هوا، بوی ناخوشایند و آلودگی صوتی (به‌ویژه در طول شب)، چالش عدم رعایت مسافت لازم تا حریم منطقه مسکونی را مضاعف می‌کند. بنابراین در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان ضرورت دارد که زمین‌های مناسب‌تری که چالش‌های محیطی و اجتماعی کمتری برای شهروندان ایجاد می‌کنند، به عنوان مکان جایگزین انتخاب شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مورد دیگر برای مثال ایستگاه میانی جمع‌آوری پسماند ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس که در مجاورت میدان میوه و تره‌بار و باغ سمن‌هاست و همین‌طور ورودی اصلی غربی دریاچه محسوب می‌شود، ایجاد منظره نامناسب، بوی نامطبوع و آلودگی بسیار کرده است.

وی در پایان گفت: با توجه به موارد ذکرشده و لزوم جلوگیری از ادامه روند کنونی، از مدیریت شهری تهران انتظار داریم برای ارتقای منفعت عمومی شهروندان، از طریق کار کارشناسی نقاط جایگزین را مورد بررسی قرار دهد و ملاحظات محیط‌زیستی به‌ویژه توان اکولوژیکی منطقه و حفظ سلامت شهروندان را در اولویت قرار دهد و گزارش نهایی این اقدام را به صحن شورا ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز