خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان مطرح کرد:

زیربنای همه‌ی مراتب مهم دانشگاهی در امور دانشجویان خلاصه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۶۸۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در افتتاحیه نشست تخصصی طراحی الگوی تامین مالی تغذیه و خوابگاه دانشجویی گفت: یربنای همه‌ی مراتب مهم دانشگاهی در امور دانشجویان خلاصه می‌شود و دانشجویی که دغدغه‌ی معیشتی دارد، نباید از او انتظار داشت که پژوهشِ خوب ارائه دهد و در دانشگاهی که پژوهش مناسب انجام نشود، آموزش مناسبی هم رقم نخواهد خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، «مسعود گنجی»، رئیس صندوق، در افتتاحیه نشست تخصصی طراحی الگوی تامین مالی تغذیه و خوابگاه دانشجویی که در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: صندوق رفاه دانشجویان، متولی امور رفاهی دانشجویان و حل مسائل دانشجویان است و در این نشست هم با این دیدگاه گرد هم آمده‌ایم، زیربنای همه‌ی مراتب مهم دانشگاهی در امور دانشجویان خلاصه می‌شود و دانشجویی که دغدغه‌ی معیشتی دارد، نباید از او انتظار داشت که پژوهشِ خوب ارائه دهد و در دانشگاهی که پژوهش مناسب انجام نشود، آموزش مناسبی هم رقم نخواهد خورد. 

گنجی ادامه داد: اگر بخواهیم دانشگاه‌های مطلوب در متن نظام اسلامی داشته باشیم نباید در قسمت رفاهیات دانشجویی مشکل وجود داشته باشد که‌عدم وجود مشکل و مسئله در این بخش، باعث شکوفایی سایر بخش‌ها نیز خواهد شد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: با این اوضاع اقتصادی موجود در کشور و دسیسه‌های بیگانگان بر علیه کشور، امید داریم کشورمان به عنوان یکی از اثرگذارترین کشورها در دنیا از لحاظ علمی مطرح شود که این موضوع موجب تقویت ارتباط ما با دانشگاه‌های دنیا خواهد شد و بدیهی است پیشرفت‌های مختلف در امور مختلف کشور در سایه آموزش‌ها و رشد نیروی انسانی در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد. 

گنجی تاکید کرد: ما باید با هم‌اندیشی و هم‌رأیی و ارائه طرح‌های مناسب، مشکلات و مسائل مالی مقطعی آموزش عالی کشور را مرتفع سازیم تا بتوانیم برنامه‌ی آینده کشورمان را سر و سامان ببخشیم. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: به یقین می‌گویم اگر کمک‌بودجه امور دانشجویی به سایر بخش‌ها در دانشگاه‌ها نباشد، بسیاری از دانشگاه‌ها در خصوص بودجه با چالش مواجه خواهند شد، از نظر چارچوب، قوانین و مقررات، ۱۶ درصد از بودجه‌ی دانشگاه‌ها متعلق به امور رفاهی دانشجویی و تغذیه است و طبق بررسی‌های صندوق، بسیاری از دانشگاه‌ها بودجه‌ای که از صندوق رفاه برای تغذیه دریافت کرده‌اند به طور کامل و در همین بخش هزینه نکرده‌اند، هرچند به آن مبلغ در همان حوزه نیاز دارند. 

وی خاطرنشان کرد: دیدگاه ما در صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان این است که دانشجو باید در رفاه زندگی کند و باید تکریم شخصیت داشته باشد و به دلیل‌عدم تمکن مالی هیچ‌گاه نباید سرافکنده شود. 

این مقام مسئول، در ادامه به طرح‌ها و الگوهای بررسی شده اشاره کرد و گفت: اهدافی که در این طرح‌ها دنبال می‌شود روش اجرا نیست، زیرا روش اجرا به افراد برمیگردد و به درایت متولیان امر مرتبط است در صورتی که ما می‌خواهیم الگو مطرح کنیم. 

گنجی عنوان کرد: اعتباری را سازمان در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد و دانشگاه نیز غذا تهیه کرده و در اختیار دانشجو قرار می‌دهد، حال در این مسیر برخی از دانشگاه‌ها هیچ‌گونه دور ریزی ندارند و این که روی الگویی بحث شود که هیچ دور ریزی نداشته باشد، روش جدیدی نیست زیرا ما باید روش‌های گوناگون را بیازماییم و بهترین الگو را انتخاب کنیم و با توجه به مزایای آن نسبت به روش‌های فعلی جایگزین کنیم. 

وی در ادامه گفت: سه طرح برای تغذیه و یک طرح برای خوابگاه داریم و یکی از روش‌های تغذیه؛ بهینه‌سازی روش موجود است که اگر بهینه‌سازی شده و ایرادات آن مرتفع شود روش اول خواهد بود. 

گنجی افزود: در روش پیشنهادی دوم طبق محاسبه انجام شده، ما کلا رستوران داری را کنار گذاشته و صندوق رفاه دانشجویان یا یکی از بانک‌ها به عنوان عامل برگزیده و کارتی به دانشجو می‌دهیم که مبلغ مورد نظر دولت برای اعتبار تخصیصی کارت تغذیه‌شان شارژ می‌شود که این کارت بایستی برای همه دانشجویان صادر شود و روش‌های اجرایی مختلفی را می‌توان برای‌عدم تخلف در نظر گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز