خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

گسترش بساط‌گستری در تهران با دریافت وجه توسط عوامل شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۸۲

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت ضمن تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه شهرداری تهران با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با مافیای بهره‌کشی از کودکان کار، روی این نکته دست گذاشتند که بساط‌گستری دستفروشان با پول گرفتن برخی عوامل خرد شهرداری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر امروز خود به موضوع کودکان کار پرداخت و گفت: حضور این کودکان در ساعات اولیه روز نه‌تنها چهره شهر را مخدوش می‌کند، بلکه به لحاظ انسانی نیز قابل تحمل نیست. این موضوع نیاز به بررسی دارد و علاوه بر مسائلی که در شهر ایجاد می‌کند، از نظر انسانی نیز دردآور است که عده‌ای سوداگر و سودجو بخواهند از کودکی که هیچ اختیاری از خود ندارد و فاقد قدرت تصمیم‌گیری است، سوءاستفاده کنند.

وی افزود: شهرداری تهران با دستگاه‌های ذی‌ربط یک بار برای همیشه این موضوع را حل‌وفصل کند و با زنجیره افراد سوداگر که منشأ ریشه اصلی این معضل هستند، برخورد قاطع کنند؛ موضوع فراوانی کودکان اتباع در چهارراه‌ها بیشترین حجم این مساله را به خود اختصاص داده است، لذا از تمامی افراد از جمله اصحاب رسانه، نهادهای اننظامی و قضایی، شهرداری و حتی شهروندان درخواست می‌شود که برای پیگیری و حل این معضل تلاش کنند.

عباسی در ادامه تاکید کرد: بخشی از معضل بهره‌کشی از کودکان کار به علت سود اقتصادی آن است و لذا از شهرداری می‌خواهیم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با مافیای موجود در این پدیده قاطعانه برخورد کند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این تذکر گفت: پیشنهاد من این است که شهرداری تهران را در این موضوع تنها نگذاریم، از معاونت اجتماعی شهرداری می‌خواهیم که در این خصوص یک برنامه‌ریزی درست انجام دهد و اقدام اطلاعاتی نیز صورت گیرد تا سرمنشأها و مافیای آن‌ها شناسایی و برچیده شود. این موضوع نیاز به ساماندهی واقعی دارد.

اقراریان: شهرداری از آبروی خود در موضوع بساط‌گستری دستفروشان صیانت کند

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود با اشاره به گزارش شب گذشته پخش‌شده از تلویزیون درباره موضوع بساط‌گستری دستفروشان گفت: مشخص و بدیهی است که با همکاری عواملی در شهرداری تهران و با دریافت وجه توسط آنان شاهد گسترش بساط‌گستری در تهران هستیم و متاسفانه عزم جدی در برخورد با بساط‌گستری وجود ندارد و وضعیت شهر را به شرایط ناهنجاری تبدیل کرده است.

وی افزود: پیش از این چندین بار نسبت به بساط‌گستری در تهران به ویژه در چهارراه ولیعصر (عج) و نزدیک مترو تذکر داده‌ایم، ما قبلا توصیه کردیم که مسئولین مربوطه خود به محل مراجعه و این صحنه را از نزدیک مشاهده کنند، انتقادهای جدی نسبت به وضعیت اسفناک مترو در این زمینه گزارش شده است که همواره موجب نارضایتی شهروندان و مسافران بوده و ما را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: شاهد مشابه این چالش در موضوع خدمات شهری نیز هستیم، وضعیت زباله‌گردها و جمع‌آوری از مخازن حل نمی‌شود، گزارش دیشب صدا و سیما نشان داد که عوامل رده پایینی در مجموعه شهرداری تهران با بساط‌گستران همدست هستند و کمک می‌کنند که این بساط‌گستری اتفاق بیفتد.

اقراریان تاکید کرد: توصیه می‌کنیم شهرداری تهران از اعتبار و آبروی ده‌ها هزار پرسنل خدوم و زحمتکش و حلال‌خور خود صیانت کند؛ چند عامل خرد و جزء در مجموعه، مبارزه و مقابله با سد معبر شهرداری تهران را زیر سوال برده‌اند که امیدواریم تدبیری برای مساله صورت گیرد.

چمران: موضوع دستفروشی به محل کسب درآمد عده‌ای تبدیل شده است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به تذکر اقراریان گفت: متاسفانه بساط‌گستری یکی از مسائل و نابسامانی‌های شهر تهران است که گریبان‌گیر شده است و علی‌رغم تمام تذکراتی که در این خصوص داده شد، این موضوع به محلی برای کسب درآمد عده‌ای تبدیل شده است، دستفروشان هم به دلیل پرداخت پول، حق خود می‌دانند که در آنجا سد معبر کرده و مسیر را مسدود و خلاف مقررات رفتار کنند.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: بخش ساماندهی شهرداری که باید در این باره پاسخگو باشد، خود بیش از همه نیازمند ساماندهی است. بارها تذکراتی در این باره از سوی افراد مختلف در صحن شورا مطرح شده است، اما گویا ترتیب اثری نداشته است، لذا درخواست ما این است که برای این مساله تدبیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز