خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

هیچ ملکی را واگذار نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۳۵

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: هیچ ملکی را واگذار نکردیم تا دستورالعمل‌ها در شورا تصویب شود و بتوانیم کار را جلو ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امین توکلی‌زاده صبح امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت «دستورالعمل موضوع ماده ۱۱ مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی» گفت: املاک و اموال حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همواره مورد توجه بوده است تا ساماندهی آن انجام شود و جلساتی در این خصوص برگزار شد تا اماکن فرهنگی دارای دستورالعمل شوند که برای یکایک آنها دستورالعمل تدوین شد.

وی با بیان این که تمام اماکن فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران احصا شده‌اند، یادآور شد: بیش از ۲۰۰ بازدید میدانی در روزهای اخیر انجام داده‌ایم و ملزم شده‌ایم که لایحه‌ای را برای واگذاری املاک به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: به بیمارستان‌ها و اماکن خدماتی ضروری کمک کردیم تا با مشکل مواجه نشوند، اما هیچ ملکی را واگذار نکردیم تا دستورالعمل‌ها در شورا تصویب شود و بتوانیم کار را جلو ببریم.

پس از پایان صحبت‌های معاون شهردار پایتخت، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با بیان این که گاهی املاک واگذارشده توسط شهرداری تهران مستمسک فضاهای رسانه‌ای می‌شوند، اظهار کرد: وقتی موارد را بررسی می‌کنیم، بعضا می‌بینیم که به عنوان خانه سازمانی در اختیار پرسنل قرار گرفته و در نهایت تخلیه شده است و این که به عنوان چپاول مطرح شود، صورت خوشی ندارد.

وی با بیان اینکه صفر تا صد دستورالعمل‌های واگذاری املاک باید توسط اداره‌کل املاک انجام شود، خاطرنشان کرد: نهایت انصاف باید در حق کارکنان شهرداری رعایت شود و از سویی دیگر لایحه باید توسط اداره‌کل املاک ارائه شود.

حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران نیز با بیان این که برای شهرداری تکلیف کرده‌ایم که در این زمینه لایحه ارائه دهد، گفت: شورا درخواستی داشت که با تاخیر اجابت شد و از دوستانی که مخالف هستند می‌خواهیم اجازه دهند که یک فوریتی مصوب شود و لایحه پس از ارائه به تصویب برسد.

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا نیز در این خصوص گفت: این دو سال تاخیر باعث شده است با توجه به اتمام دوره و عدم ارائه لایحه در صحن، در خصوص املاکی که در اختیار گروه‌هایی که در حال خدمات‌رسانی هستند، یا شهردار منطقه باید ملک را پس بگیرد و یا اگر نگیرد، تخلف انجام داده است. لذا تقاضا می‌کنیم ارائه دستورالعمل تسریع شود تا این تخلف ادامه نداشته باشد‌.

گفتنی است؛ در نهایت پس از ارائه توضیحات معاون شهردار تهران و بیان اظهارات اعضای شورای شهر، یک فوریت «دستورالعمل موضوع ماده ۱۱ مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی» با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز