خبرگزاری کار ایران

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

«واقعیت‌ها در حوزه مواد مخدر» در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۶۶۷

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: زیرساخت‌ها، برای درمان معتادان متجاهر ایجاد شده است. البته منابع کافی با توجه به شرایط اقتصادی که وجود داشت متاسفانه تامین نشد و مقداری ضرب‌آهنگ این روند گرفته شد.

سردار مسعود زاهدیان، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که ستاد مبارزه با مواد مخدر تا چه میزان توانسته موضوعات مطرح شده در برنامه ششم توسعه را محقق کند؟ گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در اجرای مواد برنامه ششم فراتر از برنامه نیز عمل کرده است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها، برای درمان معتادان متجاهر ایجاد شده است. البته منابع کافی با توجه به شرایط اقتصادی که وجود داشت متاسفانه تامین نشد و مقداری ضرب‌آهنگ این روند گرفته شد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: اگرچه یک سری موضوعاتی در برنامه ششم نیز پیش‌بینی شده بود متناسب با روند بحث اعتیاد و مواد مخدر و توسعه‌ای که در دنیا پیدا کرده بود، دیده نشده بود به تبع امیدواریم در برنامه هفتم توسعه با واقع نگری و در نظر گرفتن شرایط فعلی دنیا برنامه‌ریزی صورت بگیرد، چراکه ما در بحث مواد مخدر تابعی از دنیا و اقداماتی هستیم که در افغانستان شکل می‌گیرد.

زاهدیان با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان خاطرنشان کرد: در ابتدای برنامه ششم تولید افغانستان یک رقم مشخصی داشت که در ادامه این میزان تولیدات یک رشد افزایشی داشت. بنابراین اگر ما واقعیت‌‌ها را برای تدوین برنامه در نظر بگیریم و به گونه‌ای عمل کنیم که منابع و امکانات مورد نیاز به موقع تامین شود و در اختیار ستاد به عنوان دستگاهی که وظیفه هماهنگ‌کننده و مسئول تعیین راهبردهای کلان بین سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، قرار بگیرد، فکر می‌کنم موفقیت‌ها ما در این زمینه روند صعودی می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انشاءالله با کیفی سازی این اقدامات بتوانیم حق مطلب را ادا کرده و آنچه که براندازه جامعه اسلامی است، انجام دهیم.

مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: اشکالاتی در پیش نویس برنامه وجود دارد که انشالله در جلساتی که در مجلس برگزار خواهد شد، ما نقطه نظرات کارشناسی‌مان را ارائه خواهیم داد و حتما نمایندگان مجلس با در نظر گرفتن مصالح مردم کشور برنامه را تدوین خواهند کرد و متناسب‌سازی خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز