خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

توقف فعالیت ۶۶ خانه سلامت در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۵۶۷

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از شهرداری بابت بروز حادثه در یکی از پله‌برقی های مترو، از توقف فعالیت خانه‌های سلامت در ۶۶ محله پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوده نجفی، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خود در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت با اشاره به حادثه سقوط شهروندان از پله‌برقی ایستگاه متروی شهید بهشتی، گفت: ما چندین بار در خصوص رفع خرابی پله‌برقی‌های مترو تذکر دادیم که خرابی پله‌ها منجر به مصدومیت مردم نشود.

وی افزود: ما منکر زحمات تمام نیروهای شهرداری نیستیم و می‌پذیریم که یک حادثه بوده است، اما این قابل پذیرش نیست که یک مدیر شهری می‌گوید سه سال روغن کاری پله‌برقی‌ها انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از این سه سالی که گذشته، دو سال به مدیریت شهری ما باز می‌گردد و اگر مدیران نمی‌توانند در این زمینه کاری کنند، شهرداری تهران باید یک تصمیم در این زمینه بگیرد. همچنین باید گزارشی کتبی در خصوص وضعیت موجود پله‌برقی‌ها به شورا ارائه شود.

نجفی همچنین از وضعیت برخی خانه‌های سلامت پایتخت انتقاد کرد و گفت: از سال ۸۶ خانه‌های سلامت محلات شهر تهران به کمک اداره‌کل سلامت با فعال‌سازی یک یا دو خانه در مناطق فعال شد و با جذب نیروها شروع به کار کرد. زمانی ۳۵۷ خانه سلامت داشتیم و مسئولان با گزینش اداره‌کل سلامت انتخاب شدند که تحصیلات مرتبط داشتند. در سال ۹۲ نیز قراردادهایی با شرکت‌های مختلف منعقد شد، اما در تمدید سالیانه، ۱۳ نفر منفک شدند و نیروهای دیگر جایگزین نشدند و تعداد خانه‌های سلامت فعال به ۳۴۴ رسید.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: نیروهای انسانی خانه‌های سلامت در سال ۱۳۹۹ از شرکت هادیان شهر به خدماتی اداری شهر تغییر وضعیت یافتند، اما ساختار و پست سازمانی برای این نیروها تعریف نشد و هم اکنون ۸۴ نفر از خانه‌ها جدا شدند و ۱۶ نفر استعفا دادند و در حال حاضر فعالیت خانه‌های سلامت در ۶۶ محله متوقف شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که می‌دانیم این مشکل مربوط به دوره فعلی نیست، تاکید کرد: از معاونت منابع انسانی شهرداری تقاضا دارم که نسبت به تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره‌کل سلامت اقدام کند؛ چراکه این وضعیت منجر به تضعیف روحیه آنها شده است.

وی در پایان تصریح کرد: از شهرداران مناطق می‌خواهیم مواردی را که تلفنی به آنها می‌گوییم، پیگیری کنند و این‌گونه نباشد که پس از چند ماه مجددا پیگیر یک موضوع خاص شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز