خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛

۱۶۰۰ میلیارد تومان دستاورد دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی در حوزه مدرسه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۲۷۵

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ساماندهی ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز از پاییز ۱۴۰۱ در دستور کار قرارگرفته و کارهای عملیاتی آن تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت اجرا و در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ همگی به بهره برداری برسند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس این سازمان، که همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، در تبریز حضور یافته بود، اظهار داشت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دستاورد دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی در حوزه مدرسه‌سازی است. 

خان محمدی اشاره کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل فضاهای ورزشی و آموزشی به این استان تخصیص یافته بود که استخر دانش آموزی میانه و سالن ورزشی کمال ناحیه۴ تبریز در سال۱۴۰۱ افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درادامه افزود: برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیری ۹۵ میلیارد تومان در دور اول به آذربایجان شرقی تخصیص یافت که در این راستا ۶۰ پروژه با ۲۲۷ کلاس درسی از محل مدارس نیمه تمام خیری در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. برای تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری دانش آموزی از محل اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش وپرورش این استان خواهد شد. 

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درخصوص مصوبات و عملکرد دور اول سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی تصریح کرد: در رابطه با محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و پرورشی استان ۱۰۳ میلیارد تومان تخصیص یافت که ۱۶ پروژه با ۷۱ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است و ساماندهی ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر دانش آموز از پاییز ۱۴۰۱ در دستور کار قرارگرفته و کارهای عملیاتی آن تاکنون با ۶۰ درصد پیشرفت اجرا و در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ همگی به بهره برداری برسند. 

او تاکید داشت:‌ در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری در استان ۱۶۰۰ میلیارد تومان علاوه بر مصوبات دور اول به صورت دوساله تصویب شد که از این عدد ۱۴۳۷ میلیارد تومان از محل مولدسازی فضاهای آموزشی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دولتی و اعتبارات ملی تامین خواهد شد و ۱۶۳ میلیارد تومان هم طبق تعهد وزیر محترم راه وشهرسازی برای احداث ۸ باب فضای آموزشی و پرورشی در شهر جدید سهند هزینه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز