خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تعداد خانه‌های هلال از مرز ۶ هزار مرکز گذشته /توضیح درباره فعالیت بیمارستان ایرانیان دبی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۲۴

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تعداد خانه های هلال از مرز ۶ هزار مرکز گذشته است، گفت: خانه‌های هلال‌احمر به نوعی یک شکل کوچک از خود جمعیت هلال‌احمر هستند که خدمات مختلفی را نه تنها در مواقع بروز بحران که در سایر زمان‌ها به مردم ارائه می‌دهند.

«پیرحسین کولیوند» رییس جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره خانه های هلال احمر و فعالیت این خانه ها گفت: در حال حاضر تعداد این مراکز از ۶ هزار مرکز گذشته و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. یکی از کارهایی که در خانه های هلال از اهداف ما است علاوه بر اقدامات امداد و نجات و شناخت مخاطرات بحث سبک زندگی، گام دوم، فعالیت های اجتماعی و ... است.

وی ادامه داد: ما خانه های هلال را توسعه داده ایم و مربیان بیشتری را برای آنها تربیت کرده ایم. به صورت خوشه ای در خانه های هلال اقدامات مان را انجام می دهیم یعنی مربیانی که تربیت کرده ایم افراد دیگر در این خانه ها را آموزش می دهند و آن ها نیز به همین ترتیب به سایر افراد آموزش های لازم را می دهند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ما در کوه ها و مناطق دوردست نیز خانه های هلال را راه اندازی کرده ایم گفت: خانه‌های هلال‌احمر به نوعی یک شکل کوچک از خود جمعیت هلال‌احمر هستند که خدمات مختلفی را نه تنها در مواقع بروز بحران که در سایر زمان‌ها به مردم ارائه می‌دهند. در مجموع فعالیت خانه‌های هلال تا کنون تجربه خوب و موفقی بوده و بسیاری از کشور‌های دنیا از نوع عملکرد و فعالیت این مجموعه‌ها الگو می‌گیرند.

کولیوند در بخش دیگری از صحبت های خود درباره فعالیت بیمارستان ایرانیان دبی گفت: ما یک بیمارستان بسیار خوب در امارات داریم و در دیداری که با وزیر بهداشت امارات داشتیم بسیار راضی بودند و همکاری خوبی نیز با ما دارند. شرایط بیمارستان ایرانیان در دبی شرایط منحصر به فردی است.

وی همچنین درباره بیمارستان امام علی(ع) گفت: ما این بیمارستان را نساختیم، بلکه این بیمارستان ساخته شده و در اختیار ما قرارداده اند. در حال حاضر فاز اول آن راه اندازی شده و فاز دوم آن نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور امدادگران جمعیت هلال احمر در زلزله ترکیه، چه درس هایی از این زلزله گرفته ایم، گفت: یک موضوع برای من در امدادرسانی در زلزله ترکیه بسیار جالب بود، ما یک مشکل قطعی گاز سه روزه در زمستان داشتیم که کل کشور را تحت الشعاع قرار داد. اما در زلزله ترکیه 11 استان نه برق داشتند و نه سوخت. مردم خودشان را با هیزم گرم می کردند اما هیچ اعتراضی نبود.

وی ادامه داد: اگر جسدی از زیر آوار پیدا می شد به هیچ عنوان هیچ رسانه ای آن را منتشر نمی کرد اما اگر یک نفر زنده از زیر آوار بیرون می آمد رسانه ها به طور کامل به آن می پرداختند. لجستیک بسیار قوی داشتند و هیچ کسی معطل لجستیک نمی ماند تجهیزات را خیلی سریع جابجا می کردند. در هر شهر یک نماینده ای از سازمان مدیریت بحران کشور ترکیه بود که اقدامات تمام گروه هایی که از کشورهای دیگر آمده بودند را رصد می کردند و به همین دلیل هم اقدامات ما جزء بهترین ها قرار گرفت. کشوری که این همه آسیب دیده بود اما بیشتر خوبی ها را می دیدند تا خلاءها. البته آنها مانند ما هم دشمن ندارند ما یک دنیا دشمن داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز