خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد:

فردا ایستگاه متروی علامه جعفری در بلوار فردوس افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۴۰۷

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که غرب پایتخت از نظر دسترسی شهروندان آن به وسایل نقلیه عمومی، محدوده‌ای کم‌برخوردار است، گفت: به همین دلیل، تقویت حمل‌ونقل عمومی در پهنه غربی تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی از افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه متروی علامه جعفری (ره) در غرب پایتخت در صبح روز شنبه نهم اردیبهشت خبر داد و افزود: این ایستگاه، دسترسی بخش قابل توجهی از شهروندان ساکن در بلوار فردوس و محلات مجاور آن به حمل و نقل ریلی را امکان‌پذیر می‌کند.

وی با بیان این که خط ۴ متروی تهران به طول ۲۱ کیلومتر، شامل ۱۹ ایستگاه است که پروژه توسعه غربی این خط به طول ۲ و نیم کیلومتر، ۳ ایستگاه دارد، اظهار کرد: نخستین ایستگاهی که در این بخش افتتاح می‌شود، ایستگاه علامه جعفری (ره) است. 

بهرامی با بیان اینکه خط ۴ مترو از زیر محورهای پُرترددی همچون خیابان‌های آزادی، انقلاب اسلامی، پیروزی و شهرک اکباتان عبور می‌کند و یکی از پُر مسافرترین گذرگاه‌های شرقی – غربی تهران به شمار می‌آید، تصریح کرد: در نتیجه توسعه غربی و شرقی این خط، دسترسی بخش قابل توجهی از شهروندان به اماکن و مراکز مهم پایتخت تسریع و تسهیل می‌شود.

معاون شهردار تهران در خاتمه از عملیات عمرانی ساخت ایستگاه نسبتا وسیع و عمیق علامه جعفری (ره) به عنوان عملیاتی حجیم و دشوار نام برد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه شرقی و غربی خط ۴ مترو، حدود ۳۰ درصد به جمع مسافران کنونی این خط پُرمسافر افزوده شود. 

گفتنی است، طول سکوی ایستگاه متروی علامه جعفری (ره) ۱۵۸ متر و عمق آن از سطح زمین ۳۴ متر است و برای انجام عملیات عمرانی این ایستگاه، ۹۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۵۸۰۰ تن آرماتوربندی، ۵۶ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۱۰ هزار مترمربع نازک‌کاری انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز