خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

احتمال وقوع سیل شدید در ۷ استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۴۷

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع سیل شدید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هفت استان خبر داد و گفت: نگرانی از بارندگی‌های شدید در استان‌های مشمول هشدار قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی بخصوص در نیمه غربی کشور بالا است و مردم و دستگاه‌های مسئول باید این هشدار را بسیار جدی بگیرند.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از صدور هشدار قرمز باران شدید و وقوع سیل در هفت استان کشور خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی کشور برای هفت استان شامل جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده است و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد وقوع بارندگی‌های شدید و احتمال رخداد سیل شدید در این استان‌ها خواهیم بود. 

وی افزود: در این هفت استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی خواهیم بود، به نحوی که شدت بارش‌ها زیاد خواهد بود و در مدت کم شاهد بارش حجم بالایی از بارش خواهیم بود. همچنین وقوع بارندگی شدید در بسیاری از این مناطق، در خارج از فصلِ عادی است و به همین دلیل می‌تواند آسیب‌ها را تشدید کند. شدت بارندگی‌ها در استان‌های مشمول هشدار قرمز به حدی زیاد خواهد بود که می‌تواند سیل شدیدی به همراه داشته باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در سایر استان‌هایی که هشدار نارنجی صادر شده است، یعنی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، فارس، بوشهر، اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران و گیلان نیز بخصوص در نیمه غربی کشور در روزهای پایانی این هفته احتمال بارش شدید باران و مخاطرات ناشی از وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد. 

ضیائیان در ادامه تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که در روزهای وقوع بارندگی شدید، حتما از حاشیه رودخانه‌ها فاصله بگیرند و کشاورزان نیز باید برای جلوگیری از خسارات سیل تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیل در حالت آماده‌باش باشند؛ زیرا شدت وقوع سیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در استان‌های مشمول هشدار قرمز می‌تواند حتی مشابه رخداد تابستان سال گذشته باشد. 

وی در پایان تصریح کرد: سامانه بارشی پیش‌رو همراه با وزش باد شدید خواهد بود که می‌تواند خساراتی را برای سازه‌های موقت ایجاد کند. همچنین این سامانه می‌تواند رخداد رعد و برق را نیز به همراه داشته باشد، بنابراین شهروندان باید از قرار گرفتن در معرض صاعقه خودداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز