خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

موفقیت های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل اتکا به دانش بومی جوانان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۸۶

رییس شورای شهر تهران با تقدیر از برگزاری رزمایش آسمان ولایت گفت: موفقیت های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل اتکا به دانش بومی جوانان بر اساس شعار ما می توانیم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران صبح امروز در یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران گفت: یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور را گرامی میدارم.

وی با اشاره به رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ گفت: این رزمایش در منطقه عمومی شمال غرب، غرب و مرکز کشور در حال برگزاری است. این اتفاق و برگزاری این رزمایش‌ها کاری ارزشمند و بر مبانی علمی است. 

رییس شورای شهر تهران با اشاره به‌ جنگ تحمیلی گفت: زمانی تهران توسط هواپیماهای دشمن در ارتفاع بالای ۷۰ هزار پا موشک باران می شد و اهمیتی نداشت که این موشک ها به کدام ساختمان و منطقه اصابت می کند و ما متاسفانه نمی توانستیم با این تجاوز مقابله کنیم و علت آن نبود سیستم های پدافندی در ردیابی و مقابله بود. 

چمران خاطرنشان کرد: محدودیت ها و تحریم هایی که علیه ایران در دستیابی به سلاح در مقابله با تجاوز عراق بود موجب شد تا امام راحل به عنوان مبنا شعار ما می توانیم را اعلام کند تا با استفاده از تمامی ظرفیت های  داخلی بتوانیم با اتکا به دانش بومی در مقابل با هرگونه تهدید پاسخ قاطع بدهیم. 

وی با تاکید بر اینکه امام راحل این شعار را اعلام و رهبری معظم انقلاب آن را با جدیت دنبال کردند تصریح کرد: موفقیت ها و پیشرفت های امروز ما در حوزه دفاعی حاصل دستاوردهای فناورانه ایران در این حوزه است که ریشه و مبنای آن "ما می توانیم" بود، از این رو با اتکا به همین امر بود که الان مقتدرانه ما توانستیم از مرزهای هوایی، زمینی و آبی کشور به بهترین شکل دفاع کنیم. 

وی اظهار داشت: امیدواریم که نتایج این رزمایش سودمند و ثمر بخش باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نمایشگاه شهر آفتاب گفت: انتظار می رود با حمایت همه مسئولان و انتقال نمایشگاه های خیابان سئول به نمایشگاه شهر آفتاب مشکلات ترافیکی شهروندان تهرانی کمتر شود.

وی تاکید کرد: تبصره‌ها را تصویب کردیم اما شهر آفتاب مغفول ماند بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که در قالب تبصره ۲۰ و استفاده از بودجه مازاد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ ردیفی هم به نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص داده شود.

در ادامه حبیب کاشانی در واکنش به این پیشنهاد گفت: همین حالا لایحه‌ای از سوی شهرداری برای واگذاری شهر آفتاب به شورا داده شده است و کمیسیون‌ها در حال بررسی این مسئله هستند و اگر می‌خواهیم شهر آفتاب را واگذار کنیم، چرا باید به آن اعتبار بدهیم.

 مهدی چمران گفت: شهر آفتاب برای انعقاد قراردادهایش به بودجه شهرداری احتیاج دارد و این در راستای این مهم است.

در نهایت اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان به نمایشگاه شهر آفتاب در قالب تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران و استفاده از بودجه مازاد شهرداری به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز