خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ مطرح کرد:

گلایه از پذیرش نشدن برخی معتادان متجاهر در کمپ‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۹۸۱

رئیس پلیس پایتخت گفت: من نمی‌خواهم زحمات هیچ‌ دستگاهی را زیر سوال ببرم، اما این آمار خوبی نیست که تعدادی از معتادان متجاهری که ما دستگیر می‌کنیم به دلیل مسائل مختلف در کمپ‌ها پذیرش نمی‌شوند و در خیابان‌ها رها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشست هم‌اندیشی مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر از محلات شوش، مولوی، هرندی و دروازه غار تهران با حضور سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ ضرغام آذین، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، حجت‌الاسلام حسین‌زاده، سرپرست دادسرای انقلاب تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲ و جمع دیگری از مسئولان شهری، انتظامی و قضایی در سالن همایش‌های کلانتری ۱۱۶ مولوی برگزار شد.

سردار عباسعلی محمدیان در این نشست با تاکید بر این که به دلیل پیشینه محلات جنوبی پایتخت، حق اهالی آن، مشاهده صحنه‌های ناپسند مصرف مواد مخدر نیست، گفت: وظیفه پلیس در مبارزه با مواد مخدر مشخص است و ما به وظیفه خود در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر و غربالگری آنها و تحویل موارد غربالگری‌شده به کمپ‌ها عمل می‌کنیم. ساز و کارها و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تهران نیز مشخص هستند و شهرداری هم برای پاکسازی و زیباسازی حوزه استحفاظی خود به وظیفه‌اش در این زمینه عمل می‌کند، ولی بعضا مشکلاتی در زمینه عمل به وظایف توسط سایر اعضا وجود دارد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: دستگاه‌هایی که در این زمینه از گذشته ترک‌ فعل کرده‌اند، مشخص هستند و باید شرایطی فراهم شود که این دستگاه‌ها نسبت به عمل به وظایف خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی و درمان معتادان متجاهر مکلف شوند. البته پلیس وظیفه خود در این زمینه را به‌خوبی می‌داند و از دوشنبه هفته گذشته نیز به صورت مستمر و شبانه‌روزی فعالیت خود را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر بخصوص در محلات جنوبی تهران آغاز کرده‌ایم، اما بعضا شاهد وجود محدودیت‌هایی در پذیرش این معتادان توسط سایر نهادهای مسئول هستیم.

وی افزود: با وجود این که هنوز پایگاه درخواست‌شده توسط پلیس برای استقرار دائمی نیروها جهت جمع‌آوری معتادان متجاهر در منطقه ۱۲ تهران تامین نشده است، ولی ما برنامه جدی خود در این زمینه را آغاز کرده‌ایم و فعلا از مقرهای موجود پلیس به عنوان پایگاه استفاده می‌کنیم. امیدواریم این پایگاه نیز زودتر تامین شود تا بتوانیم در محلی دائمی نیروهای خودمان را مستقر کنیم تا بتوانند شبانه‌روزی در محلات جنوبی تهران گشت بزنند و به محض مشاهده معتادان متجاهر، آنها را به این پایگاه منتقل کنند تا فرآیند انتقال آنها به کمپ‌ها انجام شود.

محمدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برخی افرادی که دستگیر می‌شوند، معتاد متجاهر نیستند، چون آزمایش آنها منفی می‌شود، اما افراد کارتن‌خواب یا بی‌خانمانی هستند که مردم آنها را به عنوان معتاد متجاهر می‌شناسند و توقع دارند این افراد هم ساماندهی بشوند. وظیفه ساماندهی این افراد دیگر با پلیس نیست و در قانون مشخص شده است که کدام دستگاه‌ها باید افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان را ساماندهی کنند و معلوم است که کدام نهادها به وظایف خود در این زمینه عمل می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: به مردم قول می‌دهیم که پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر خسته نمی‌شود، ولی همین حالا افرادی هستند که آنها را دستگیر می‌کنیم، اما به خاطر این که زخم‌ باز دارند، پذیرش نمی‌شوند. این در حالی است که درمان کسانی که زخم باز یا بیماری واگیر دارند از سایر معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها واجب‌تر است و نباید این افراد در خیابان‌ها رها بشوند و سلامت عمومی شهروندان را تهدید کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: من نمی‌خواهم زحمات هیچ‌ دستگاهی را زیر سوال ببرم، اما این آمار خوبی نیست که تعدادی از معتادان متجاهری که ما دستگیر می‌کنیم به دلیل مسائل مختلف در کمپ‌ها پذیرش نمی‌شوند و در خیابان‌ها رها می‌شوند. به همین دلیل حتما باید هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران به وجود آید.

محمدیان عنوان کرد: از تمام دستگاه‌های عضو این شورا می‌خواهیم نماینده‌ای را معرفی کنند که بتوانند مشکلات موجود را به‌خوبی به رده مربوط در سازمان خود منعکس کنند تا این مشکلات با هماهنگی همه نهادهای ذی‌ربط رفع شود.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: نشست‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران باید به صورت هفتگی یا حداکثر دو هفته یک بار برگزار شود تا بتوانیم ضمن بررسی مستمر گزارش عملکردها به راهکارهای مشترکی برای حل مسأله دست یابیم. البته باید توجه داشت که دبیر شورای هماهنگی استان نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود و می‌تواند موضوع کمبود اعتبارات نهادهای مختلف را از ستاد ملی پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز