خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

امسال به ۸۷۳ مدرسه غیردولتی اجازه فعالیت ندادیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۲۹۸

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: در این سال تحصیلی به ۸۷۳ مدرسه غیردولتی که دارای استاندارد کافی و مورد نظر ما نبودند اجازه فعالیت ندادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با محوریت شوراهای آموزش و پرورش صبح امروز ۲۰ دی ماه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ابتدای این جلسه گفت: خوشبختانه با تعیین شاخص های کمی و کیفی زمینه اجرای سند تحول در کشور فراهم می‌شود تا بتوانیم نکات تازه و قابل توجهی را در آموزش و پرورش داشته باشیم.

او افزود: در مجموعه سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی دو حوزه مدنظر است؛ اول حوزه مدارس غیردولتی است و وجه دیگر توسعه مشارکت‌هاست که برنامه خوبی هم در این بستر تدارک دیده ایم. در مدارس هیأت امنایی هم برنامه هایی وجود دارد و قرارگاه استانی و مجموعه مناطق آزاد تجاری مورد نظر ماست.

محمودزاده تاکید کرد: سه نوع برنامه برای تحول بنیادین تدارک دیده ایم که بازنگری در قوانین و آیین نامه ها را در نظر دارد. همچنین در قانون شوراها که به سال ۷۲ برمی گردد قرار است بازنگری کلی صورت بگیرد و مشارکت همگانی بیشتر شود.طراحی سند جامع نظام مشارکت هم در دست تدوین است و اینکه دستگاه های دولتی و غیردولتی چه نقشی در تعلیم و تربیت دارند باید روشن شود.

او ادامه داد: مشارکت به شیوه هیأت امنایی بخشی از سند تحول است که امیدواریم عملیاتی شود. سیاست گذاری و برنامه مدیریتی از طریق واگذاری مدارس به گروه های جهادی و مردمی و خیرین و واقفین است که از راهبردهای ماست و چند نمونه در سطح کشور در حال انجام است تا بخشی از آموزش و پرورش را با مشارکت آنها داشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش غیردولتی با اشاره به بحث مدیریت محلی که تلاش می شود اجرای آن به سال تحصیلی ۱۴۰۲ برسد، عنوان کرد: طراحی نظام آموزش معلم برای مدارس غیردولتی هم در دست کار است که سالهای قبل خیلی در این زمینه کار جدی نکردیم و به جهت رشد صلاحیت عمومی و حرفه ای لازم است جدی گرفته شود و برایش طراحی انجام شده و به تدریج تقویت می شود.

محمودزاده بیان کرد: توسعه الگوهای بنیادین براساس سند تحول مهم است. به ویژه در کتاب های آموزشگاه های زبان و محتوای آن این امر باید رخ دهد و با فراخوان از صاحبان امر به شکل چند تالیفی کمک می خواهیم تا متناسب با فرهنگ و آدام و رسوم و بوم ما باشد.

او افزود: موضوعات سلامت روان و جسم دانش آموزان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. بیشتر برنامه‌های ما مشارکتی و اشتراکی با سایر معاونت هاست که با معاونت های پرورشی و تربیتی همکاری هایی داشته ایم و با شبکه سازی در سطح مدارس غیردولتی دبیرخانه هایی راه اندازی کنیم.استاندارد فضاهای آموزشی بسیار مهم و تاثیرگذار است. ما در این سال تحصیلی به ۸۷۳ مدرسه غیردولتی که دارای استاندارد کافی و مورد نظر ما نبودند اجازه فعالیت ندادیم. فضا در روح و روان دانش آموزان تاثیر دارد و در قانون مدارس غیردولتی به استانداردهای فضا توجه شده است. ما ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد و تجاری داریم که تحلیل محتوا برای آنها نیز انجام می شود.

او در ادامه گفت: ما ۳۳۸۳ مدرسه هیأت امنایی در کشور داریم که یک میلیون و ۲۰۰ دانش آموز نیز در این مدارس درس می خوانند.

او با بیان اینکه ۳۲ شورا در کل کشور وجود دارد، بیشتر استان دارای شورا را استان فارس و کمترین شورا را در شهر تهران اعلام کرد.

محمودزاده اضافه کرد: ما از شوراها دنبال درآمد نیستیم. ما هم در ارکان شورا تغییراتی ایجاد کردیم هم پیشنهاد دادیم که شوراها در وزارتخانه هم باشند تا زمینه تحقق اهداف آموزش و پرورش فراهم شود.

او در خصوص تصویب مدارس مجازی تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان که بازمانده از تحصیل هستند را در این مدارس به کار می‌گیریم که آموزش از راه دور و مدرسه مجازی درصد این دانش آموزان را کم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز