خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وجود انحراف در اجرای دستورالعمل شهریه مدارس غیردولتی/دفاع آموزش و پرورش از سرمایه‌گذاری افراد خاص برای ساخت مدرسه

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۵۸

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: تعدادی از مدارس هنوز انحرافاتی در زمینه اجرای آیین‌نامه‌ها به خصوص در بحث عدول از دستورالعمل شهریه و دریافت شهریه‎های اضافی دارند.

مجتبی زینی‌وند (رئیس سازمان مدارس غیردولتی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نظارت بر شهریه مدراس غیردولتی گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ موفقیت‌های خوبی داشتیم و توانستیم در خیلی از مدارس شهریه‌ها را کنترل کنیم، اما مسلما تعدادی از مدارس هنوز انحرافاتی در زمینه اجرای آیین‌نامه‌ها، به خصوص در بحث عدول از دستورالعمل شهریه و دریافت شهریه‎های اضافی دارند. طبق برنامه ما امسال بر روی این موضوع حساسیت بیشتری خواهیم داشت.

وی در خصوص سرانجام بررسی‎ لیست مدارس غیردولتی با شهریه‌های بالا که مربوط به افراد شناخته شده کشور بوده است، گفت: این لیست صحت نداشت و متاسفانه بعضی از اطلاعات که توسط برخی روزنامه‌ها اعلام می‌شود، مستند بر هیچ حقیقتی نیست، چرا که ما از روزنامه‌ای درخواست کردیم اگر موردی از مدرسه که نه ۱۰۰ میلیون بلکه نصف ۱۰۰ میلیون هم شهریه می‌گیرند، به ما معرفی کنند، اما آنها هیچ‌گونه سندی را ارائه نکردند و شواری موسسان ما از این موضوع شاکی هستند.

زینی‌وند گفت: معتقدم وقتی یک مطلب به هر طریق به خبرنگار می‌رسد، او در مقابل مطلب مورد نظر احساس مسئولیت می‌کند و بعد آن را اطلاع‌رسانی می‌کند. بر همین اساس هم ما موضوع را متنفی کردیم، اما از برخی گلایه‎مند شدیم که بدون سند و دلیل مطلبی را مطرح کردند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: به عنوان مثال خیلی از آنهایی که اسم‌شان در لیست مدارس غیرانتقاعی با شهریه بالا بوده مدرسه‌ای نداشته‌اند. ضمن اینکه اگر مدرسه داشته باشند، مگر مشارکت اشکالی دارد؟ چطور همه افراد می‌توانند در همه قسمت‌های این کشور دخالت کنند، ولی در امور تعلیم و تربیت این کشور که با سرنوشت فرزندان ما مرتبط است، نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند؟ چه اشکالی دارد که اینها هم سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه لیست منتشر شده از اشخاص شناخته شده که مدارس غیردولتی ایجاد کرده‌اند، در حد گمانه‌زنی بوده است، گفت: همانطور که گفتم خیلی از کسانی که اسمشان در لیست بوده اصلا مدرسه نداشتند و اینها گمانه زنی است. این را هم بگویم قصد خاصی در این کار نبوده، اما بیش از ۵۰ درصد اطلاعات آن مطلب غلط و بر اساس شنیده‌ها بوده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پایان اظهار داشت: در واقع اینطور بوده که بر اساس شنیده‌ها بگویند، فلان مدرسه مربوط به فلان آقا است. ما از کسانی که این لیست را منتشر کرده بودند، خواستیم به ما مدرک بدهند و اگر می‌گویند، فلان آقا مدرسه غیردولتی ساخته آن مدرسه را به ما نشان دهند تا ما آن را بررسی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز