خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

 طرح‌های کشاورزی در استان سمنان سازگار با کم آبی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۳۹

مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه سازگاری با کم آبی در استان های مرکزی ضرورت جدی است؛ گفت: در همین راستا هر گونه طرح های کشاورزی و صنعتی بایستی مبتنی بر روش های کم آبی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست وضعیت پایش آب استان سمنان با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و مدیران ارشد عمرانی و فنی استانداری سمنان در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست جمالی نژاد با بیان اینکه سازگاری با کم آبی با رویکرد بهره وری بالا، موثرترین روش برای مدیریت مساله اب در استان سمنان است؛ گفت: بیشترین اتلاف منابع آب در کشور در حوزه کشاورزی است و بر همین اساس لازم است طرح های توسعه کشاورزی  در استان های کم آب متناسب با اقلیم منطقه و محصولات مقاوم به آبی دنبال شود.

وی گفت: در کنار مدیریت بهینه آب در استان بایستی انتقال آب بین حوضه ای، جلوگیری از هدر رفت آب به خصوص در حوزه کشاورزی و شرب، مقابله با چاه های غیر مجاز و بهسازی شبکه فاضلاب مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین به موضوع بهسازی سدها در استان سمنان اشاره کرد وگفت: استفاده موثر از ظرفیت سدها در حوزه تامین آب شرب ضرورت جدی است و منابع آب سدها به بهینه ترین شکل ممکن بهره برداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز