خبرگزاری کار ایران

تاسیس نهادی جدید برای توسعه و آبادی و عمران ناحیه نوآوری شریف

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۷۸۴

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از تاسیس نهادی جدید برای توسعه و آبادی و عمران ناحیه نوآوری شریف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص دوره پسادکتری گفت: تکلیف این دوره در دانشگاه روشن نیست و نمی‌دانیم که پسادکتری را کارمند بدانیم یا دانشجو. عنوان پسادکتری عنوانی سازمانی جاافتاده ای نیست. در سطح وزارتخانه و مجلس و کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس حق ماست که سفره آموزش پژوهش گسترده تر شود.

جلیلی افزود: در جلسه شورای گسترش آموزش عالی گفته شد که بیش از ۲ هزار رشته محل داریم که در کنکور آمده اند و بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت آن خالی مانده این یعنی چه دانشگاه دولتی چه غیردولتی چه پیام نور و... هیأت علمی و کارمند دارد ولی دانشجو ندارد و چون کارمند وجود دارد، باید دانشجو برایش تامین شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: این یعنی کوچک کردن سفره آموزش عالی، در حالی که مشتری اصلی ما دانشجو است ولی در برخی دانشگاه‌ها حضور و وجود ندارد و ظرفیت خالی می‌ماند. اگر کوچک شدن سفره آموزش عالی اتفاق بیفتد از بودجه دانشگاه می توان به دانشجوی دکتری حقوق داد.

جلیلی گفت: دانشگاه صنعتی شریف در زمینه تامین بستری برای اعطای حقوق به دانشجویان دکتری، یک طرح خوبی دارد؛ به این صورت که استادی که در سطح دانشگاه تجربه خوبی دارد، خزانه و حساب بانکی را در یکی از دانشگاه در نظر می‌گیرد و قدیمی‌ترین دانشکده که ارتباط بهتری با صنعت دارند پول داخل صندوق می ریزند و دانشجوهای دکتری از این صندوق حقوق می‌گیرند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ناحیه نوآوری شریف افزود:   پارک علم و فناوری در دانشگاه زیاد داریم اما آنچه همه در سطوح مختلف به آن می بالند ناحیه نوآوری شریف است که ۱۰ سال قبل از صفر شروع شد و امروز سرقفلی پیدا کرده است و یک مترمربع از این ناحیه ضریب یک و خرده ای نسبت به قیمت منطقه می‌گیرد و این یعنی طلیعه اتفاقی خوب به اسم شریف و آباد شدن طرشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز