خبرگزاری کار ایران

ارتقای جایگاه جمعیت نخبگانی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۷۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در دیدار با جمعی از نخبگان و برگزیدگان المپیادهای علمی، دانشجویی و دانش‌آموزی، شکل‌گیری سرفصل جدیدی از ساختارهای باثبات سیستماتیک برای ارتقای جایگاه جمعیت نخبگانی این دانشگاه را خواستار شد و استمرار جلسات منظم با این دانشجویان را هسته اولیه شکل‌گیری این مهم دانست.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی، فعالیت‌ کانون‌های کارآفرین و اندیشه‌ورز را خواستار شد و گفت: باید جریان نخبگانی دانشگاه‌ از بارش فصلی آزمون‌های المپیادی به چشمه جوشان تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین شکل‌گیری سرفصل جدیدی از ساختارهای باثبات سیستماتیک برای ارتقای جایگاه جمعیت نخبگانی دانشگاه را خواستار شد و استمرار جلسات منظم با این دانشجویان را هسته اولیه شکل‌گیری این مهم دانست.

وی با بیان ‌این‌که استفاده از ظرفیت نخبگانی دانشگاه فصل مشترک گفت‌وگوی این جلسه است، تاکید کرد: استفاه ازظرفیت‌های بالای دانشجویان نخبه فرصتی برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: باید ریل‌گذاری برای ادامه مسیر و بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان نخبه، استفاده از مدل‌های شبکه‌ای باشد.

 زالی افزود: توجه بیش از پیش به علوم ترجمانی در حوزه پزشکی راهکار مؤثری برای ارتقای جایگاه سلامت است.

وی با بیان این‌که در کالبد دانشگاه باید هویت نخبگانی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید برای نخبگان دانشگاهی هویت مستقل تعریف شود تا این گنجینه‌های علمی دچار سردرگمی نشوند.

 سمیه اسماعیلی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این جلسه افزایش فعالیت دانشجویان نخبه و استعداد درخشان دانشگاه را خواستار شد و ارتقا و استمرار برنامه منتورشیپ را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه سوده غفوری، مدیر دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز با اشاره به این‌که افزایش فعالیت‌های دانشجویی در حوزه نخبگانی با محوریت مطالعات میان رشته‌ای، رویکرد این دوره از آزمون‌های المپیادی بود، گفت: در این دوره از آزمون‌ها که با همکاری دانشجویان برگزارشد، شاهد تحولات چشمگیری در سطح آزمون‌ها بوده‌ایم.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های نخبگان و استعدادهای درخشان این دانشگاه از برگزاری جلسات منتورشیپ با هدف استفاده از حداکثر ظرفیت علمی انتقال تجربیات علمی استاد با دانشجو خبر داد.

 رستمی‌نژاد، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این جلسه گزارشی از روند جذب دانشجویان استعداد درخشان و برنامه‌ریزی برای اجرای مستمر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه ارائه داد.

اجرای طرح مدرسه فناوری و تابستانه و ایجاد سازوکاری برای اختصاص فضای فیزیکی به دانشجویان نخبه و استعداد درخشان از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این جلسه دانشجویان نخبه و استعداد درخشان این دانشگاه درباره ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان، راه‌اندازی استارتاپ‌ها با هدف خلق ثروت، راهکاهایی برای افزایش انگیزه فعالیت آموزشی و پژوهشی دانشجویی در دانشگاه و اختصاص فضای فیزیکی مناسب با نیازهای پژوهشی دانشجویان با رییس دانشگاه گفت‌و گو و تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز