خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان تهران:

شاخص اهدای خون زنان ایرانی بسیار پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۰۶

به مناسبت هفته زن و آغاز پویش اهدای خون بانوان مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن تبریک به این مناسبت بانوان را بانی فرهنگ پایدار اهدای خون در خانواده خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان انتقال خون، «محمدرضا مهدی زاده»، مدیر کل انتقال خون استان تهران پیشاپیش روز و هفته زن و میلاد پر برکت بانوی دوعالم فاطمه زهرا(س) را به تمامی بانوان تبریک گفت و اعلام کرد: به همین مناسبت پویش اهدای خون بانوان در این هفته در جریان است که از بانوان دعوت می کنیم با پیوستن به این پویش و اهدای خون و ترویج این فرهنگ نجات بخش، آغاز گر فرهنگی نو از اهدای خون در خانواده باشند.

بنا براین گزارش برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان که شاخص اهدای خون بانوان با مردان برابر یا نزدیک است در ایران این شاخص بسیار پایین است و در استان تهران کمی بیش از ۴ درصد اهدای خون به بانوان اختصاص دارد که ظرفیت بسیار بالاتری درمیان بانوان پایتخت وجود دارد.

او با اشاره به توجه بیشتر بانوان به سلامتی و پرهیز ایشان از رفتار های پر خطر، آنان را بهترین داوطلبان بالقوه برای اهدای خون دانست و گفت: ظرفیتی که در بانوان برای آموزش خانواده و ترویج فرهنگ اهدای خون وجود دارد می تواند تضمین کننده نسلی باشد که به نجات جان هموطنان و اهدای خون اهمیت می دهد و ما معتقدیم هر بانوی اهدا کننده خون می تواند خانواده را به یک مرکز اهدای خون بدل سازد.

گفتنی است پویش اهدای خون بانوان از شنبه ۲ بهمن ماه آغاز و تا ۸ بهمن ادامه می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز