خبرگزاری کار ایران

حل مشکل قاچاق کتاب با ایجاد راهکارهای قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۹۳۰

نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که روز گذشته به همراه شهردار منطقه ۱۱ از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب اسلامی داشت؛ مشکلات صنفی ناشران و کتابفروشان را بررسی کرد.

 

به گزارش ایلنا، علیرضا نادعلی نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مدیران شهری در بازدیدی که به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی (۲۴تا ۳۰آبان) از راسته کتاب فروشان خیابان انقلاب داشتند؛ به گفتگو با صاحبان و ذی نفعان این صنف پرداختند.

در این برنامه از کتابفروشی‌های محور خیابان انقلاب، اتحادیه ناشران کتاب و همچنین بساط گستران کتاب بازدید و مشکلات صنفی فروشندگان و ناشران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نادعلی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از پیشکسوتان این صنف فرهنگی با استماع سخنان مسئولین صنعت نشر و فروش کتاب، رسیدگی به مشکلات قاچاق کتاب که امروزه حیات نشر را به خطر انداخته است؛ با ایجاد راهکارهای قانونی و حمایت از کسب و کارهای مرتبط با کتاب حائز اهمیت دانست و مقرر شد موضوع در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شود.

بر اساس این گزارش محور خیابان انقلاب اسلامی در محدوده شهرداری منطقه ۱۱ تهران بزرگترین راسته فرهنگی کشور است که مرجع تهیه و توزیع انواع کتاب اعم از دانشگاهی و غیره است. مهم‌ترین معضل این خیابان قاچاق کتاب و فروش کتاب‌هایی است که از طریق شبکه‌های غیر مجاز چاپ و توسط دستفروشان توزیع می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز