خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان های استان تهران:

نیکوکاران می توانند با استخدام زندانیان در مسیر اصلاح و تربیت به ما کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۲۳۴

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: اشتغال زمینه ساز بازگشت سالم زندانیان به جامعه است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل زندان های استان تهران، علی رستمی در جلسه توسعه همکاری مشترک اداره کل زندان های استان تهران و بنیاد تعاون زندانیان گفت: بحمدالله دستگاه قضایی در خصوص نظام نیمه آزادی و صدور احکام رای باز با این اداره کل تعامل خوبی دارد.

مدیر کل زندان های استان تهران با  گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مراجع عالی قضایی استان به طور مرتب از زندان های تهران بازدید می کنند و بحمدالله دستگاه قضایی در خصوص نظام نیمه آزادی و صدور احکام رای باز تعامل خوبی با این مجموعه دارد و از اشتغال زندانیان استقبال می کنند.

رستمی بیان کرد: اشتغال زمینه ساز بازگشت سالم زندانیان به جامعه است و تلاش می کنیم آنان در مجموعه های کارگاهی و صنعتی بخش خصوصی مشغول بکار شوند.

وی افزود: افراد نیکوکار در بخش های خصوصی می توانند با استخدام زندانیان، هم در مسیر اصلاح و تربیت به ما کمک کنند و هم خانواده زندانی درآمد معیشتی کافی به دست آورد.

این مقام عالی زندان های استان تهران همچنین گفت: توسعه همکاری بین زندان های تهران و بنیاد تعاون تعاملی دوسویه است که هم هدف اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان را محقق می کند و هم با حضور آنان در جامعه و تحت نظارت پس از پایان دوران محکومیت درصد جامعه پذیرای آنان بالاتر می رود.

در ادامه جلسه جبار باقری  معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای جاودانه هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هدف این بنیاد به عنوان یک همکار و همراه در کنار سازمان زندان ها، پیشبرد اهداف اشتغال و حرفه آموزی است.
 
باقری افزود: تکلیف اصلی بنیاد تعاون، اشتغال زندانیان است و در این مسیر، با برنامه ریزی نوین بر اساس اطلاعات و آمار بروز زندان ها پیش می رویم.

وی تصریح کرد: زندانیانی که در نظام نیمه آزادی یا رای باز خارج از زندان کار می کنند ابتدا  باید افرادی علاقمند به کسب حلال بوده، مخل نظم یک مجموعه کارگاهی نشوند.

باقری ادامه داد: در مرحله دوم، بایستی محل کار زندانی به محل اقامتش نزدیک باشد تا متحمل هزینه رفت و آمد نشود و بیشتر فرصت حضور در کنار خانواده داشته باشد.

معاون بنیاد تعاون  بیان کرد: بخش های خصوصی هم در داخل زندان ها و هم سطح شهر و تمام مناطق تهران می توانند کارگاه های تولیدی و صنعتی تجهیز و زندانیان را وارد بازار کسب و کار نمایند.

براساس این گزارش، معاون دفتر نظام نیمه آزادی و معاون دفتر برنامه ریزی اشتغال و رییس زندان نیمه باز نیز به بیان نقطه نظرات حوزه های خود پرداخته و جلسه پس از دو ساعت با تدوین مصوبات همکاری به کار خود پایان داد.

همچنین جلسه هم افزایی و توسعه امور اشتغال زندانیان با حضور جبار باقری معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور، شهرام سیدی حسینی معاون دفتر برنامه ریزی اشتغال زندانیان، پرویز منصوری معاون دفتر نظام نیمه آزادی و علی رستمی مدیرکل زندان های استان تهران، علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت و خدایار رستمی رییس زندان نیمه باز  استان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز