خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی به ۲۴ نفر به دلیل وقوع سیل در ۳ استان/ یک نفر جان باخت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۳۷

رییس سازمان امداد و نجات از وقوع سیل در سه استان کشور به دلیل بارش باران های موسمی خبر داد.

مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سیل در ۱۱ استان، پایگاه‌ها و شعب و عوامل امدادی هلال احمر در این استان ها به حالت آماده باش درآمدند. بارش ها از روز گذشته آغاز و موجب سیل و آبگرفتگی در ۳ استان شده است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی بر اثر سیل یک مرد ۸۰ ساله در شهرستان اسکو جان باخت، همچنین یک تیم از امدادگران هم در حال ارزیابی خسارات سیل در این استان هستند. همچنین ۲ شهر و ۸ روستا در شهرستان های ارومیه، سلماس و خوی از سیل متاثر شدند که علاوه بر ارزیابی امدادگران از مناطق متاثر از سیل، ۲ خانه هم از آب تخلیه شد.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۴۳ روستا در شهرستان های سرباز، چابهار و قصر قند دچار سیل و آبگرفتگی بوده که در این مناطق ۱۶ نفر امدادرسانی و اسکان داده شدند، امدادرسانی در شهرستان سرباز نیز ادامه دارد. سایر مناطق دچار آبگرفتگی جزئی یا انسداد راه‌های ارتباطی شده‌اند.

ولیپور تصریح کرد: استان های گلستان بدون مداخلات جوی بوده، کرمان ورزش باد شدید و هرمزگان بارش باران داشته که هیچ کدام نیاز به امدادرسانی نداشته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز