خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم:

مهاجرت دانشجویان بیشتر به دلیل اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۴۶۰

معاون وزیر علوم در واکنش به کاهش متقاضیان رشته‌های علوم پایه گفت: مجموعه از عوامل و سیاست‌ها منجر به افزایش تعداد داوطلبان در رشته علوم تجربی شده و این سیاست‌ها فقط مختص وزارت علوم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در حال حاضر تعداد داوطلبان در رشته تجربی بیشتر شده و داوطلبان رشته‌های علوم پایه به دلایلی کاهش داشته است.

وی گفت: مجموعه‌ای از عوامل و سیاست‌ها منجر به افزایش تعداد داوطلبان در رشته علوم تجربی شده و این سیاست‌ها فقط مختص وزارت علوم نیست، بلکه سیاست‌های سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم در بروز و ظهور این وضعیت تاثیر گذار بوده است. در درجه اول با این تصمیمات و سیاست‌ها رشته‌های علوم پایه لطمه خورده اند و داوطلبان خیلی کمتر به سمت این رشته‌ها می‌روند.

خاکی صدیق گفت: روندی که اکنون وجود دارد قریب ۲۰ سال است که در کشور آغاز شده ولی در چند سال اخیر گرایش به سمت رشته‌های علوم تجربی خیلی بیشتر شده است. البته وضعیت در رشته‌های مهندسی و فنی هم همین طور است.

خاکی صدیق در واکنش به مهاجرت دانشجویان گفت: معضل مهاجرت دانشجویان بیشتر به خاطر اشتغال است اما اشتغال تنها یک عامل آن است. وزارت علوم کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت علوم پایه تشکیل داده است، این روند بررسی شود تا ببینیم که برای حل این معضل چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. درهر صورت وضعیت به وجود آمده ناشی از عرضه و تقاضا است و دانش آموز از دوران مدرسه به این سمت سوق داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز