خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از عزاداری اقیلت‌های مذهبی در ماه محرم؛

این "حسین" کیست که عالم همه دیوانه اوست

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۵۱۷

اقلیت های مذهبی همه ساله با آغاز ماه محرم هم ناله با شیعیان بر مظلومیت امام حسین و یاران باوفایش اشک ماتم می ریزند؛ آنها همراه با شیعیان در این مراسم برای رسیدن به حاجات و خواسته‌های خود دست به دعا بر می دارند و عده ای که حاجات خود را گرفتند نذورات خود را بین عزاداران حسینی توزیع می کنند.

به گزارش ایلنا، اقلیت های دینی در آذربایجان غربی مانند دیگر استان‌های کشورمان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، همپای برادران مسلمان‌شان به یاد شهید کربلا در مراسم های عزاداری حضور می یابند و هم پای مسلمانان در  ماتم حسین و یارانش اشک می ریزند.

 آنها با پخش نذری و احسان  خود به دسته های زنجیرزنی و سینه زنی، ارادت خود را به سرور آزادگان جهان نشان می دهند. اما امسال با همه گیر شدن ویروس کرونا این اقلیت ها از پای ننشسته و همچنان ارادت خود را به سید و سالار شهیدان در قالب اهدای بسته های خشک غذایی به نیازمندان نشان دادند.

جوانان اقلیت های دینی با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و تهیه بسته‌های خشک غذایی برای نیازمندان همراه با مسلمانان ارادت قلبی خود را به سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش نشان می دهند.

شهروندان آشوری و ارمنی حاضر در بین عزاداران حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کردند: امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است چرا که پیام او، آزادی و رهایی از قید بندگی است و این همان چیزی است که بشریت می خواهد. 

 ایشان بر این اعتقادند که ابا عبدالله الحسین (ع) برای دفاع از حق و مبارزه با ظلم، عزیزان خود را فدا کرد و با لبانی تشنه به شهادت رسید و این حرکت، اوج رشادت و آزادگی او را نشان می دهد.

نرمین یکی از بانوان مسیحی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: عشق حسین(ع) از کودکی در قلب من وجود دارد. زمانی که کودکی ۸ ساله بودم پدرم برایم قصه مردی را می گفت که در برابر ظلم ایستادگی کرده و تمام خانواده خود را در این راه از دست داده است.

وی افزود: وقتی بزرگ تر شدم متوجه شدم این قصه مربوط به شخصی به نام حسین است؛ از این رو حسین برایم قهرمان قصه ای بود که پدرم نقل می کرد؛ قهرمانی که همه خانواده خود را در این راه از دست داده است.

نرمین با بیان اینکه پدرش هر ساله دهه اول محرم نذری شربت می داده افزود: چند سالی هست که پدرم را از دست داده ام ولی همه ساله نذری وی را ادا می‌کنم ولی امسال با توجه به شیوع کرونا تصمیم گرفتم این نذری را به گونه ای دیگر بر آورده کنم از همین رو اقدام به تهیه مواد غذایی خشک کردم و این مواد را بعد از بسته‌بندی بین افراد نیازمند تقسیم کردم.

 او حسین همه است

لودریک یکی دیگر از مسیحیان که در بسته بندی نذورات کمک می کرد، گفت: من شخصا ارادت خاصی به حسین دارم. اعتقاد دارم حسین درس ایثار و آزادگی به تمامی جهانیان داده است جدای هر اعتقاد و دین و مسلکی. او حسین همه است؛ حسین متعلق به همه بشریت است.

رامینه مادر شهیدی است که هر سال دهه اول محرم به یاد پسر شهیدش در دسته جات عزاداری حضور پیدا می‌کرده ولی امسال به دلیل وجود بیماری کرونا ترجیح داده در اهدای بسته های غذایی به نیازمندان کمک کند.

رامینه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا می گوید: ما همگام با سایر هموطنان مسلمان در دهه اول ماه محرم به عزاداری می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه حسین نماد آزادگی برای تمام جهانیان است، گفت: در روز عاشورا به یاد سید و سالار شهیدان و پسر شهیدم به کلیسا می روم و نوحه سرایی و عزاداری می کنم.

به گزارش ایلنا، عشق به امام حسین و یارانش در جای جای این استان و بین تمامی اقوام و ادیان مشهود است. عشق امام حسین(ع) در محرم باعث همبستگی و اتحاد بیشتر بین اقوام و ادیان در تمام کشور شده است.

گزارش از : فرزاد صدقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز