خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث ‌فرهنگی استان خبر داد:

بهره‌برداری از 19طرح گردشگری و میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۳۱۳

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان آذربایجان ‌غربی، از افتتاح و بهره‌برداری از 19 طرح در حوزه‌های گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع دستی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلیل جباری درباره جزئیات این طرح‌ها اظهار داشت: طرح‌های حوزه گردشگری شامل دو مجتمع تفریحی و سلامت، دو باب هتل، پنج واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سه شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری هستند که مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بالغ بر 471 میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی آن 125 نفر برآورد شده است.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز پنج پروژه به بهره‌برداری می‌رسند که شامل مرمت کاخ‌ موزه باغجه‌ جوق، مرمت مقبره آل‌ یعقوب و مرمت راسته پنیرفروشان بازار ارومیه، موزه علم و تکنولوژی ارومیه، کلیسای سورپ سرکیسو رونمایی از اشیاء موزه‎ای در ارومیه و خوی هستند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان آذربایجان ‌غربی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای طرح‌های مورد بهره‌برداری در حوزه میراث‌فرهنگی بالغ بر 11 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و تجهیز کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی در خوی نیز با اعتبار بالغ بر 900 میلیون ریال از جمله طرح‌های افتتاحی در هفته دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز