خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آبفا آذربایجان غربی:

قیمت واقعی هر متر مکعب آب در استان ۵۰۰۰ تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۹۴

مردم ۱۰۰۰ تومان پرداخت می‌کنند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: قیمت تولید هر متر مکعب آب در استان ۵ هزار تومان است که از مردم ۱۰۰۰ تومان دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند گفت:از این تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

اشرفی افزود: آذربایجان غربی چهارمین استان در کشور است که دارای بالاترین جمعیت روستایی بوده که تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته است.

به گفته اشرفی، ۳ هزار تاسیسات مختلف اعم از چاه، ایستگاه پمپاژ و مخازن در استان برای تامین آب شرب وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: ۱۴ پروژه جهاد آبرسانی در ۷۸۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۶۳ هزار نفر در حال انجام است که از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اشرفی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۵تصفیه خانه فاضلاب و ۱۵ تصفیه خانه آب در استان کار تصفیه آب شرب را بر عهده دارند.

به گفته وی ۸۷ درصد جمعیت روستایی و ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب بهداشتی بهرمند هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ظرفیت تامین آب استان را در هر ثانیه ۱۹هزار لیتر عنوان کرد و گفت: این میزان در فصول مختلف سال متغیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز