خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

انجام معاینه فنی بیش از ۲۰۰۰۰خودروی سنگین در آذربایجان غربی/جلوگیری از فعالیت خودروهای فاقد معاینه فنی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۲۱۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از انجام معاینه فنی ۲۰ هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین طی بهار امسال در مراکز معاینه فنی استان خبر داد.

پیمان آرامون  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه ۲۰ هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین طی بهار امسال به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ هزار خودرو برگ گواهی معاینه فنی دریافت کردند.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۰۰  خودروی سنگین و نیمه سنگین نیز به دلیل وجود نواقص یا اشکالات فنی موفق به دریافت برگه معاینه فنی نشده است.

وی ادامه داد: خودروهای سنگین پس از ورود به مراکز معاینه فنی مراحل مختلف تست مکانیزه شامل بررسی میزان آلایندگی، میزان صدا، لغزش جانبی چرخ‌های جلو، تست کمک فنر، تست کیلومتر شمار، تست ترمز، تست جلوبندی، تست ظاهری اطراف بدنه، تست نور چراغ را پشت سر می‌گذارند و در صورت تأیید برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند.

آرامون با بیان اینکه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا انجام می‌شود گفت: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین هر ماه توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مورد بازدید قرار می‌گیرند و روند آزمون‌ها و وضعیت دستگاه‌ها بررسی می‌شود.

به گفته آرامون هفت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطر نشان کرد: با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل، گواهی معاینه فنی خودرو صادر می شود و با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت،خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز