خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

عامل انسانی بزرگترین علت وقوع سوانحات جاده‌ای در آذربایجان غربی/تخطی از سرعت مطمئمه،عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله قانونی در صدر تخلفات جاده‌ای استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۴۷۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عامل انسانی را به عنوان بزرگترین عامل وقوع سوانحات جاده ای در آذربایجان غربی عنوان کرد.

پیمان آرامون در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اجرای نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی و ۴۵۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی در ۸ ماهه گذشته از سال جاری گفت: در این مدت همچنین ۳۰۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با اشاره به وجود و نگهداری ۱۶۲ کیلومتر روشنایی در سطح جاده‌های استان افزود: از ۳۵ نقطه پرحادثه در استان ۱۳ نقطه با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان حذف شده و ۹ نقطه نیز در حال انجام مراحل حذف و آشکار سازی است.

آرامون با اعلام اینکه نگهداری و ایمن سازی راه‌های محدوده شهرها جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیست، اظهار داشت : با این حال این اداره کل نسبت به خط کشی محور ارومیه - گلمانخانه در محدوده دو شهر گلمان و ارومیه جهت کاهش سوانحات جاده‌ای اقدام کرده است.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی مسئولیتی در قبال روشنایی محورهای استان غیر از روشنایی نقاطی در مناطق مستعد حادثه و روشنایی مناطق و گردنه‌های صعب العبور ندارد و بر این اساس روشنایی محور ارومیه - گلمانخانه و محور شهید کلانتری جزو وظایف این اداره کل نیست.

آرامون عامل انسانی را  بزرگترین عامل وقوع سوانحات جاده‌ای در استان عنوان کرد و گفت: بیشتر تصادفات بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله قانونی از خودرو مقابل رخ می‌دهد.

این مقام مسئول اظهار داشت: وجود سرعت کاه‌های متعدد و غیر استاندارد بودن آنها که اکثرشان قبلا اجرا شده و محل این سرعت کاه ها توسط شورای ترافیک شهرستان ها تعیین و اجرا شده است به زودی توسط کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ساماندهی خواهد شد.

آرامون در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان گفت: اقدامات زود بازده جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با ارائه تسهیلات برای صاحبان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین انجام می شود.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز