خبرگزاری کار ایران

۵۷ درصد از صاحبان مشاغل آذربایجان غربی از پرداخت مالیات معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۷۰

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از معافیت ۵۷ درصدی صاحبان مشاغل استان از پرداخت مالیات خبر داد.

به گزارش ایلنا، جعفر پور بیان کرد: در مدت ۴ روز مهلت تعیین شده برای انجام تکالیف مؤدیان اشخاص حقیقی، ۷۸ درصد از صاحبان مشاغل استان که اظهارنامه تسلیم کردند موفق به تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم  شدند که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد دارد.

پورمختار با بیان اینکه تا پایان روز شنبه مورخ ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲، بالغ بر ۲۷۱هزار نفر از صاحبان مشاغل استان موفق به ثبت اظهارنامه و یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م برای عملکرد سال ۱۴۰۱ خود شدند از استقبال صورت گرفته تبصره ماده ۱۰۰ در استان آذربایجان غربی خبر داد و  افزود: بیش از ۲۱۰ هزار نفر از مؤدیان اشخاص حقیقی که ۷۸ درصد کل صاحبان مشاغل استان را تشکیل می‌دهند، از تبصره ماده ۱۰۰ و مالیات مقطوع برای عملکرد سال ۱۴۰۱ خود استفاده کردند که ۲۹  درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی  افزود: صاحبان مشاغل استان  امسال ۲۸ درصد بیشتر از سال پیش اظهارنامه داده یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ تکمیل کردند که نشان از افزایش فرهنگ خود اظهاری در میان مؤدیان استان دارد.

مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان غربی افزود: میانگین مالیات ابرازی هر مؤدی در استان در سال جاری بالغ بر ۳۹ میلیون ریال بود که نسبت به میانگین مالیات ابرازی سال قبل هرمؤدی ۱۳۷ درصد بیشتر است که نشان دهنده تمایل مؤدیان به ابراز مالیات واقعی و قطعی کردن مالیات خودشان در مرحله تسلیم اظهارنامه است.

پورمختار گفت: امسال ۵۷ درصد از صاحبان مشاغل استان که اظهارنامه داده یا فرم تبصره ۱۰۰ را پر کردند مشمول نرخ صفر شده و به عبارتی از پرداخت مالیات معاف شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز