خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

آسفالت های چهل تکه ارومیه،آفت خودروهای رانندگان/ دست اندازهایی که شهروندان را دست انداخته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۱۲

نبود زیرساخت های شهری مناسب درارومیه باعث شده است که شهروندان این شهر هر از چند گاهی شاهد حفاری هایی در سطح خیابان ها باشند؛ حفاری هایی که بعد از چند هفته و به شکل نامرغوب آسفالت می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،یکی از دلایل عمده کیفیت پایین آسفالت معابر را می توان استفاده از مواد نامناسب دانست؛ به طوری که این آسفالت ها بعد از مدتی کوتاهی به داخل زمین فروکش کرده و باید دوباره آستینی برای تعمیر آسفالت ها بالا زد تا بعد از مدت کوتاهی به علت کیفیت نامرغوب همان آش و کاسه برای خیابان های ارومیه به راه باشد.

تعداد زیادی از شهروندان ارومیه از وضعیت آسفالت این شهر گلایه مندند؛ به گونه ای که به گفته یکی از شهروندان  وضعیت کوچه های آسفالت شده ارومیه از وضعیت کوچه های آسفالت نشده این شهر بدتر است.

          آسفالت خراب قاتل ماشین است

میثم  رحیمی، یکی از رانندگان تاکسی در ارومیه در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: جلوبندی ماشینم هر سه ماه یک بار باید سرویس شود و گویا خیابان‌های این شهر زیرسازی ندارند چون هر روز به چاله‌های موجود در خیابان‌ها افزوده می‌شود.

وی افزود: آسفالت خراب قاتل ماشین است اما پیامد منفی نداشتن یک آسفالت با کیفیت در ارومیه صرفاً محدود به خودروهایمان نمی‌شود بلکه افرادی که همچون من راننده تاکسی و یا پیک موتوری هستند و باید ساعت‌های زیادی از شبانه‌روز رانندگی کنند اما به خاطر پستی بلندی‌های زیاد و کنده‌کاری‌های آسفالت خیابان‌ها دچار مشکلات جدی به ویژه از ناحیه کمر می‌شوند.

این راننده تاکسی ادامه داد: خیابان هایی که پس از حفاری ها آسفالت می شوند؛ وصله ناجوری بر تن شهر هستند.

وی با بیان اینکه چرا نباید برای آسفالت خیابان ها از مواد مرغوب استفاده شود؛ تصریح کرد: هنوز چند ماه از آسفالت برخی خیابان ها بعد از حفاری نگذشته؛ اما آسفالت به صورت کنده کاری بیرون زده است.

این شهروند در خصوص وضعیت خیابان هاگفت: آیا وجود خیابان هایی سالم و بی دست انداز برای شهرداری کار سختی است؟

حسن مبینی،یکی دیگر از شهروندان نیز  در این خصوص گفت: خیابان هایی که چندی پیش آسفالت شده؛ در حال حاضر تخریب شده است.

این شهروند وضعیت خیابان ها، عدم جمع آوری صحیح زباله ها در بخشی از شهر ارومیه را بخشی از مشکلات شهری عنوان کرد و اظهار کرد: دست اندازهای شهر کم بود که اخیراً آسفالت های بی کیفیت به آن ها اضافه شد.

مبینی اضافه کرد: حفر خیابان ها ضرورتی جهت توسعه زیرساختهای و نیازهای شهری است؛ اما آیا نباید تعمیر خیابان ها را به شکل مناسب انجام داد؟

وی با بیان اینکه کیفیت آسفالت ها مناسب نیست؛ بیان داشت: بعد از تعمیر دوباره خیابان ها آسفالت متلاشی شده و باعث ایجاد چاله در خیابان می شوند.

آسفالت یکدست و مناسب خیابان ها تأثیر بسزایی در زیبایی شهری دارد؛ اما آسفالت های چهل تکه و وصله پینه شده ارومیه نه تنها نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد؛ بلکه باعث ایجاد تصویری مخدوش در ذهن مهمانان و مسافران به شهرها می شود.

 

انتهای پیام/
فرزاد صدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز