خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی:

ظرفیت ایجاد کشت و صنعت در ماکو و توسعه پروژه ها وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۶۶۷

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با بیان اینکه،افق سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به همکاری دستگاه های دولتی بستگی دارد گفت:ظرفیت ایجاد کشت و صنعت در ماکو و توسعه پروژه ها وجود دارد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به همراه معاونان و مدیران عامل هلدینگ های تابعه شستا در سفری دو روزه به آذربایجان غربی از  شرکت دامداری ارس دام ارشام و پروژه کشت علوفه ۱۰۰۰ هکتاری در ماکو بازدید کرد.

بازیان در این بازدید با اشاره یه ظرفیت های منطقه در توسعه پروژه دامداری و همچنین کشت علوفه گفت: در صورت همکاری دستگاه های محلی در تخصیص تسهیلات ، با تکمیل فاز دوم شرکت دامداری ارس آرشام با حدود ۷۵۰ راس دام دوشا، ظرفیت آن تا دو برابر افزایش می‌یابد. 

وی در ادامه در بازدید از زمین ۱۰ هزار هکتاری کشت علوفه در ماکو افزود: این زمین نیز زیر نظر شرکت فکا بوده و بی‌تردید توسعه پایدار از طریق کشاورزی در این منطقه حاصل می‌شود و از سوی دیگر این بخش علاوه بر اشتغال‌زایی منطقه می‌تواند به تولید محصولات کشاورزی مرتبط با مصرف در دامداری کمک کند. 

بازیان تاکید کرد: کشت و کار باید در بلندمدت در دستور کار قرار گیرد و در صورت فراهم بودن موقعیت نسبت به توسعه آن اقدام شود. 

به گزارش ایلنا، شرکت دامداری ارس دام آرشام زیرنظر شرکت فکا از شرکت های تابعه شستا آسا،  در سال ۹۷ ثبت شده و از سال ۹۸ نیز عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۱۱۶ هکتار آغاز شده است. 

همچنین با انتقال هزار راس تلیسه مولد در مهر سال ۹۸، فاز اول این مجموعه به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر تعداد کل دام‌های موجود یک هزار و ۵۰۰ راس است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است که تا پایان سال با تکمیل سالن، تعداد ۸۰۰ راس دام مولد دیگر را نیز به این مجموعه انتقال پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز