خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ارومیه گزارش می دهد؛

خیابان‌های پر تردد شهر ارومیه فاقد پل هوایی/ ارومیه نیازمند احداث ۱۴ پل عابر پیاده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۶۱۳

کمبود پل های عابر پیاده در بسیاری از نقاط پرتردد شهر ارومیه عبور و مرور امن شهروندان را مختل کرده است.

به گزارش ایلنا،سالها است که برخی از مناطق پر تردد شهر ارومیه با کمبود پل های عابر پیاده روبرو هستند،به طوری‌که کمبود پل های عابر پیاده در بسیاری از نقاط پرتردد شهر ارومیه عبور و مرور امن شهروندان را مختل کرده است.

عابران ارومیه ای برای تردد ایمن و تسهیل در رفت و آمد نیازمند پل های در مکان های پرتردد شهر هستند که چندین سال است این موضوع  از طرف شورای شهر و مدیریت  شهری مورد غفلت واقع شده است.

بسیاری از شهروندان برای خرید های روزانه مجبور به تردد در پر ترافیک ترین خیابان شهر ارومیه یعنی خیابان عطایی هستند.

شهروندان ناگزیرند برای تردد،از عرض این خیابان عبور کنند که نبود پل هوایی برای عبور عابرین پیاده باعث بروز تصادفات روزانه در این خیابان می شود.

نبود پل های عابر پیاده فقط محدود به هسته مرکزی شهر نیست بلکه در بسیاری از شهرک‌ها و خیابان‌های پرتردد شهر نیز می توان این مشکل را مشاهده کرد.

امنیت جانی شهروندان باید در اولویت کاری مدیران شهری قرار گیرد

محمد سلامی راننده تاکسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: به خاطر نبود پل عابر پیاده در هسته مرکزی شهر به ویژه در خیابان عطایی روزانه شاهد تصادفات کودکان و عابرین پیاده در این خیابان هستیم.

وی افزود:امنیت جانی شهروندان باید در اولویت کاری مسئولان و مدیران شهری قرار بگیرد و نسبت به آن بی‌اهمیت نباشند تا در سایه نبود پل عابر پیاده شاهد اتفاقات تلخ  نباشیم.

تعدادی از پل های هوایی احداث شده فاقد پله هستند

شهریار همتی, شهروند دیگری در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: بیش از پنج سال است که پل هوایی ویژه عابرین پیاده در خیابان شورا ارومیه احداث شده اما هنوز پله‌های این پل هوایی نصب نشده است.

همتی افزود:خیابان عطایی یکی از خیابان‌های پرتردد ارومیه است و روزانه هزاران نفر از عرض این خیابان عبور می‌کنند و متاسفانه به‌دلیل نبود پل عابر پیاده و تردد مردم از عرض خیابان خطرات بسیاری برای شهروندان ایجاد شده است.

علی سلیمی،شهروند دیگری در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: روزانه حجم زیادی از تصادفات درون شهری به‌دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئن و نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در پل قویون ارومیه رخ می‌دهد و نبود پل عابر پیاده در این مکان پر تردد خطرات فراوانی را برای عابران پیاده در پی دارد.

وی افزود: نامه نگاری های بسیاری با شورای شهر و شهرداری ارومیه برای تعبیه پل عابر پیاده در بزرگراه پرتردد پل قویون ارومیه انجام داده ایم ولی با گذشت سه سال از نامه نگاری ها هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

این شهروند ادامه داد:جان کودکان و شهروندان  ارومیه به دلیل نبود چند پل عابر پیاده در خطر است و معلوم نیست تا چه زمانی باید شاهد فاجعه ای در این مسیرها و جان باختن  همشهریان باشیم.

گلایه شهروندان از نبود پل عابر پیاده در برخی از مکان های پرتردد ارومیه به‌حق است آنها برای تردد ایمن و تسهیل در رفت و آمد نیازمند پل‌های بیشتری هستند و لزوم توجه متولیان باید به این مشکل افزایش یابد تا شاهد کاهش حوادث ناگوار در این شهر باشیم.

ارومیه نیازمند احداث ۱۴ پل عابر پیاده جدید است

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: طبق نظر پلیس راهور, هم اکنون شهر ارومیه علاوه بر اتمام و بهره برداری کامل از ۲۰ پل قبلی به ۱۴ پل عابر پیاده جدید نیز نیاز دارد.

وحید توماج افشار در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۲۰ پل عابر پیاده در نقاط مختلف شهر احداث شده، گفت:از این تعداد ۱۸ پل در بلوارهای امام علی،امامت، والفجر،خاتم الانبیا،شهید رجایی،شهید بهشتی ،ولیعصر،باهنر،حسنی،ورزش،آهندوست و جام جم در حال بهره برداری هستند.

افشار افزود: طی چند سال گذشته احداث  پل های عابر پیاده در شهر ارومیه به صورت سرمایه گذاری  انجام می شد، به طوری که بهره برداران با اجاره تابلوهای پیشانی پل ها در طول زمان به سود و سرمایه خود می رسیدند.

عضو شورای ششم شهر ارومیه داد:  با توجه به افزایش قیمت سازه ها در ۲ سال اخیر علاقمندی به سرمایه گذاری در این بخش کاهش چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به نظر پلیس راهور مبنی بر نیازمندی شهر ارومیه به احداث ۱۴ پل جدید عابر پیاده گفت: محل احداث این پل ها کمربندی میانی شهر،در فواصل معین از جمله روبروی خیابان های هشت شهریور،حج،المهدی،اداره کل منابع طبیعی، شهید اصغری و خیابان های حسنی و جام جم اعلام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز