خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد:

سرگردانی سگ‌های بدون صاحب در ارومیه/ یک مسئول: عقیم سازی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۸۶۹

جولان سگ‌های بدون صاحب در اکثر ساعات شبانه روز در برخی مناطق ارومیه بلای جان مردم این مناطق شده و سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، طی روزهای اخیر، تعدادی از شهروندان ارومیه مورد حمله سگ های بدون صاحب قرار گرفته و آسیب دیده اند، جولان سگ‌ها در محله‌های مختلف شهر علاوه بر خطر امنیت جانی شهروندان، با ایجاد صداهای وحشتناک باعث به وجود آمدن ترس و وحشت میان کودکان شده است.

مشکل سگ‌های بدون صاحب در ارومیه مشکل امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که مردم و متولیان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

سگ‌هایی که گاه تنها و گاه در گله‌هایی که جمعیت آن‌ها کم نیست در حال تردد در گوشه و کنار شهر و خیابان‌ها هستند و به نظر می‌رسد که تعداد این سگ‌ها هر روز افزایش می‌یابد ولی متاسفانه اقدام اساسی برای جمع‌آوری آن‌ها انجام نگرفته است.

جولان سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان، حمله به عابران پیاده و ایجاد رعب و وحشت اتفاقات عادی است که بسیاری از شهروندان با آن روبه‌رو بوده‌اند.

عابدین فکوری، فردی که فرزندش مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: پسر ۱۰ ساله ام در مسیر  بازگشت از سوپر مارکت محله به خانه مورد حمله ۸ سگ قرار گرفت و از ناحیه دست و سینه مورد آسیب جدی قرار گرفت.

شهروند دیگری که چند ماه پیش مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته بود، به خبرنگار ایلنا، گفت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهر ارومیه موجب ترس اکثر شهروندان به ‌ویژه بانوان و کودکان می‌شود و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

سگ ها جمع آوری و عقیم سازی می شوند

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:  سگ های ولگرد در ارومیه جمع آوری و عقیم سازی می شوند.

هادی بصاری در تشریح این خبر افزود: در مرحله نخست، زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط اکیپ‌های ویژه انجام و سپس برای حیوانات جمع‌آوری‌شده پرونده تشکیل می‌شود، پس از ورود سگ به مرکز ساماندهی کنترل‌های لازم از نظر بیماری‌های انگلی و سایر بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی بر روی سگ انجام گرفته و به اتاق عمل انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از عقیم‌سازی سگ‌ها به قرنطینه منتقل می‌شوند و پس از طی دوره جراحت و در صورت لزوم تزریق آنتی‌بیوتیک و بهبود زخم‌های حاصل از جراحی، پلاک گذاری و به آغوش طبیعت منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز