خبرگزاری کار ایران

تاخت و تاز قیمت‌ آجیل و میوه در بازار شب چله ارومیه/قیمت هر کیلو سیب در میدان بین ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۱۵۹

تاخت و تاز قیمت میوه و آجیل شب یلدا در آذربایجان غربی در روزهای اخیر سبب شده تا بازار خرید‌های یلدایی شهروندان بی رونق تر از همیشه باشد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا،تاخت و تاز قیمت میوه آجیل و شیرینی در آستانه شب یلدا سبب شده تا شهروندان رغبت چندانی به خرید یلدایی نداشته باشند و سفره یلدای مردم امسال  کوچک‌تر شود. گرانی اقلام ضروری و مشکلات معیشتی مردم همراه با افزایش قیمت میوه و آجیل به ویژه در دو سال گذشته باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها میوه و آجیل را از سفره خانواده خود حذف و یا آن را محدود کنند.

تاخت و تاز قیمت‌ آجیل و میوه در بازار شب چله ارومیه/قیمت هر کیلو سیب در میدان  بین ۸۰۰۰ تا  ۹۰۰۰ تومان

بهروز طیاری یکی از مغازه داران ارومیه در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به افزایش قیمت دلار و ارتباط مستقیم آن با افزایش میوه و آجیل گفت:با افزایش قیمت اقلام شب یلدا انتظار گرمی بازار خرید و فروش شب یلدا برای مغازه داران بیهوده است.

این مغازه دار افزود: البته نمی توان ادعا کرد که بازار رکود است اما خرید اقلام یلدایی همانند گذشته نیست.

کمبودی در بازار میوه شب یلدا وجود ندارد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: با توجه به پیگیری های  مستمر از یک ماه پیش توسط شهرداری و اتحادیه میوه و تره بار هیچ گونه کمبودی در تامین میوه شب یلدا در ارومیه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، داوود آرنگ پور  با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، تصریح کرد: بین ۳۰۰و ۴۰۰تن هندوانه در میدان موجود است که بیش از نیاز داخل شهر ارومیه است و در صورت نیاز به مابقی شهرهای استان نیز می‌توانیم هندوانه ارسال کنیم.

آرنگ پور در خصوص قیمت هر کیلو هندوانه نیز اظهار کرد: قیمت هر کیلو هندوانه از ۵۰۰۰ تومان تا ۸۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه با اشاره به انبار کافی مرکبات و سیب در سردخانه ها برای شب یلدا نیز یاد آور شد: در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب در میدان  بین ۸۰۰۰ تا  ۹۰۰۰ تومان است که این رقم در مغاز ه‌های و محلات شهر   دوبرابر می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره کافی انار در سردخانه ها خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلو پرتقال در میدان بین ۶ تا ۹۰۰۰ تومان است هرچند با تعاملی که بین باغداران شده علاوه بر ذخیره پرتغال هر روز شاهد ورود پرتقال های چیده شده جدید به میدان میوه و تره بار شهرداری ارومیه هستیم.

تاخت و تاز قیمت‌ آجیل و میوه در بازار شب چله ارومیه/قیمت هر کیلو سیب در میدان  بین ۸۰۰۰ تا  ۹۰۰۰ تومان

اصناف مکلف به درج قیمت روی اجناس هستند

اکبرکرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان  واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه شب یلدا از بیستم آذرماه جاری در آذربایجان غربی آغاز شده است گفت:این طرح  تا اول دی ماه ادامه دارد.

فعالیت ۶۴ اکیپ نظارتی بر بازار شب یلدا در آذربایجان غربی

کرامتی افزود: در آستانه شب یلدا طرح تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی و پرمصرف مورد نیاز شب یلدا توسط ۶۴ اکیپ در استان و ۱۶ اکیپ در شهرستان  با همکاری بازرسین قرارگاه تامین امنیت غذایی ،بازرسان سازمان صمت، بسیج اصناف، اتحادیه های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی  اجرا می شود.

وی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: قیمت و کیفیت کالاهایی مثل میوه، آجیل، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ که مصرف بیشتری در این شب دارند در اولویت بوده و در قالب این بازدیدها، با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد

به گزارش ایلنا،در بیشتر میوه فروشی های سطح شهر ارومیه قیمت هر کیلو هندوانه نزدیک به چهار هزار تومان، پرتقال هشت هزار تومان،سیب سه هزار تومان و انار شش هزار تومان بالاتر از نرخ اعلام شده فروخته می شود که باعث گلایه شهروندان از نبود نظارت کافی بر بازار و قیمت ها شکایت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز