خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته تعاون صورت گرفت؛

تجلیل از تعاونگران برتر آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۶۲

به مناسبت هفته تعاون از تعاونگران استان با حضور مدیر کل اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس اتاق تعاون در محل اتاق تعاون تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، باقر خلیلی رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این اصل یکی از پایه‌های مهم اقتصاد کشور ایجاد تعاون است.

وی یکی از ابزارهای مهم توسعه در جهان را تعاون عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه، سه اصل مهم تعاون، هم‌بستگی و اتحاد یک امر ضروری است.

خلیلی کمبود سرمایه و اشتغال را یکی از مشکلات مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و تصریح کرد: تعاونی‌ها می‌توانند با جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک و ایجاد فرصت‌های اشتغال در این زمینه این مشکلات را برطرف کنند.

وی به اهمیت وجود اتاق تعاون در شهرستان‌های دیگر استان اشاره کرد و گفت: لازمه ایجاد اتاق تعاون در دیگر شهرها وجود اتحادیه است که متاسفانه به دلیل نبود اتحادیه در بسیاری از شهرها امکان ایجاد اتاق تعاون در آنها وجود ندارد.

در ادامه مراسم ابوالفضل عبادی مدیر کل اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت هزار و ۸۸۸ تعاونی فعال در استان گفت: در این تعاونی‌ها ۳۲ هزار و ۱۹ نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: کمیته رفع مشکلات تعاونی‌های استان فعال شده است که از سال گذشته تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ حدود ۲۴ جلسه کمیته تعاونی ها تشکیل شده است و مشکل ۵۱ تعاونی در این جلسات بدون حضور دستگاه قضایی حل شده است.

عبادی افزود: همچنین، کمیته نظارت بر تعاونی ها شامل نماینده اداره کار، نماینده اتاق تعاون و نماینده تعاونی که تحت نظارت است تشکیل شده که طی ۲۷ جلسه۷۰۶ تعاونی غیر فعال شناسایی شده که از این تعداد۲۵ تعاونی مجددا فعال و ۲۵ تعاونی منحل شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: براساس برنامه ششم توسعه باید سهم اقتصاد استان از بخش تعاون  به ۲۵ درصد برسد که در کشور پنج درصد و این رقم در آذربایجان‌غربی زیر پنج درصد است که در تلاش هستیم با حمایت از تعاونی‌های جوانان و استفاده از منابع بانک توسعه تعاون، برای بهبود وضعیت تعاونی‌ها و افزایش سهم آنها در اقتصاد استان اقدام کنیم.

وی افزود: اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در جهت ارتقا و بهره وری و برند سازی در طول سال گذشته کمک های بلاعوض صورت گرفته است که می توان به کمک بلاعوض ۴۵ میلیون تومانی به تعاونی زنان،توان خواهان و جوانان اشاره کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از تعاونگران استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز