خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی:

مجوز مشاغل خانگی برای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۵

آذربایجان غربی به عنوان پایلوت اینکار انتخاب شده است و به زودی در آذربایجان شرقی نیز اینکار محقق خواهد شد.

ایلنا: مدیرکل دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به صورت مشاغل خانگی توسعه می‌یابد.
به گزارش ایلنا مریم انوشیروانی در حاشیه نخستین دوره آموزشی تکثیر و پرورش زالو در تبریز در گفتگوبا خبرنگاران با بیان اینکه با ساماندهی و سرمایه‌گذاری بیشتر روی کار زنان روستایی و تعاونی‌های زنان باید به تقویت تولیدات روستایی است افزود: در صورت تکیه بر توانمندی‌های زنان روستایی، تولید اقتصادی سرعت و قدرت بیشتری می‌یابد و دولت قصد دارد با حمایت از زنان و دختران روستایی، توانمندی این زنان را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۱میلیون زن روستایی در کشور داریم، درباره اقداماتی که برای زنان روستایی در کشور انجام شده است، گفت: در دو دهه گذشته آموزش‌هایی برای توانمندسازی زنان روستایی انجام شده و علاوه بر آن، ایجاد صندوق‌های خرد موجب شده تا زنان یک آورده از خود داشته باشند و در کنار آن دولت از آن‌ها حمایت می‌کند.
انوشیروانی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از تولیدات ما به وسیله زنان روستایی انجام می‌شود و زنان ما علاوه بر کار و فعالیت در امور خانه، در اقتصاد معیشتی کشور نیز سهم بسزایی دارند ادامه داد: توسعه کار زنان روستائی کمک بزرگی به توسعه اقتصاد کشاورزی و امنیت غذایی می‌کند.
وی با بیان اینکه برای توانمند کردن زنان تلاش کنیم و زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی را برای آن‌ها فراهم کنیم افزود: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌تواند به عنوان یکی از مشاغل خانگی مورد توجه زنان روستائی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه امکان توسعه صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور با صدور مجوز مشاغل خانگی فراهم شده است افزود: آذربایجان غربی به عنوان پایلوت اینکار انتخاب شده است و بزودی در آذربایجان شرقی نیز اینکار محقق خواهد شد.
وی افزود: این امر می‌تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار را فراهم نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز