خبرگزاری کار ایران

راه اندازی سامانه شهروند سپاری در نواحی یک و پنج شهرداری ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۹۸

شهردار ارومیه با اشاره به سیاست توسعه دولت الکترونیک و ضرورت گسترش خدمات غیرحضوری گفت: سامانه شهروندسپاری در ۲ منطقه پنج و یک این شهر در همین راستا راه اندازی شده و بر اساس آن، شهروندان برای استعلام نیازی به حضور در شهرداری ها ندارند.

به گزارش ایلنا، محمد حضرت پور گفت: پس از راه‌اندازی این سامانه شهروندانی که دارای پاسخ استعلامی در بازه زمانی ۲ ماهه یا پایان کار ۶ ماهه هستند، نیازی به مراجعه و همچنین بازدید ملک ندارند و به صورت غیر حضوری می توانند از سامانه شهروندسپاری، نسبت به صدور و اخذ گواهی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن سامانه شهروندسپاری امکان پرداخت عوارض نوسازی ملک به صورت غیر حضوری امکانپذیر شده و همچنین امکان ثبت درخواست پاسخ استعلامات به صورت غیر حضوری برای شهروندان حتی اگر در بازه زمانی مورد اشاره هم به شهرداری مراجعه نکرده باشند، وجود دارد.

شهردار ارومیه ادامه داد: برای شهروندانی که جهت نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند، این امکان برای آن دفاتر وجود دارد که نسبت به ثبت درخواست و صدور گواهی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: سامانه شهروندسپاری و کاربران مناطق شهرداری جهت رفع مشکلات احتمالی این سامانه از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲۴ ساعته پشتیبانی می شود.

حضرت پور همچنین با اشاره به اینکه مکاتبات لازم با استانداری آذربایجان غربی و سازمانها و بانکهای خدمات رسان جهت دریافت گواهی پاسخ استعلامات غیر حضوری بدون امضای مدیر مناطق انجام شده، اظهار کرد: هماهنگی لازم با کانون سردفترداران انجام و چهار دفترخانه اسناد رسمی به صورت پایلوت انتخاب شده تا جهت ثبت درخواست از طریق سامانه شهروندسپاری، نیازی برای مراجعه شهروند به شهرداری های مناطق نباشد.

وی گفت: از زمان راه اندازی سامانه شهروندسپاری، ۴۵۴ گواهی پاسخ استعلام مربوط به ترهین بانک و دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه به صورت غیر حضوری صادر شده و امیدواریم با استقبال شهروندان شاهد رشد روزافزون این آمار باشیم.

وی با بیان اینکه از مهم ترین اهداف سامانه شهروندسپاری، به حداقل رساندن مراجعه مردم به شهرداری ها به ویژه در ایام فعلی شیوع کروناست، افزود: کاهش آمد و شد در سطح شهر، آسان‌تر شدن فرآیندهای اداری، شفافیت و سلامت اداری، بالا بردن کیفیت خدمات و کاهش محسوس و حداکثری خطاها و تخلفات احتمالی از جمله اهداف دیگری است که برنامه ریزی کرده ایم.

شهردار ارومیه ضمن تأکید بر این موضوع که الکترونیکی شدن امور نظارت بر امور و فرآیندهای اداری را بسیار تسهیل می کند و از این طریق به راحتی قابلیت پیگیری آنلاین تمامی امور مربوطه وجود دارد، اظهار کرد: فاز اول این پروژه شامل استعلامات بانک، ادارات و نقل و انتقال که عمده مراجعات مردمی را شامل می شود، به زودی در مناطق ۲، سه و چهار نیز اجرایی شده و در آینده ای نزدیک فاز دوم شامل صدور مجوز ساخت و پایان کار ساخت نیز به همین منوال الکترونیکی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز