خبرگزاری کار ایران

از سوی شورای ملی بافت تاریخی صورت گرفت؛

تصویب کلیات طرح ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۷۹۰

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: کلیات طرح ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه تصویب و بر حفظ هویت تاریخی و فرهنگی محدوده تاریخی شهر ارومیه تأکید شد.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای ملی بافت تاریخی ۹۹ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و اعضای شورا برگزار شد.

سید هادی احمدی روئینی در این جلسه گفت: ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه که طی دو سال گذشته توسط مشاور تهیه و بررسی شده بود، در این جلسه مورد بررسی نهایی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورای ملی بافت تاریخی ضمن تصویب کلیات طرح، اجازه ابلاغ این ضوابط را به مقامات و مدیریت شهری ارومیه صادر کردند و در مواردی نیز خواستار اصلاح برخی جزئیات آن شدند.

وی افزود: در مرحله بعد طرح ویژه حفاظت از بافت تاریخی شهر ارومیه با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهیه و جایگزین طرح تفصیلی ارومیه خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی تصریح کرد: تا زمان تهیه این طرح ویژه، تمامی استعلامات محدوده تاریخی شهر ارومیه بر مبنای ضوابط ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز