خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

آزادراه تبریز - بازرگان تا سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۳۷

این پروژه اتصال زمینی آسیا به اروپا را ممکن می‌کند و در ترانزیت و حمل و نقل آسان و توسعه شمال غرب کشور نقش اساسی دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از ساخت آزادراه تبریز - بازرگان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار محمدصادق پورمهدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مقدماتی ساخت آزادراه تبریز - بازرگان، گفت: این پروژه اتصال زمینی آسیا به اروپا را ممکن می‌کند و در ترانزیت و حمل و نقل آسان و توسعه شمال غرب کشور نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به این که با ساخت این پروژه ارتباط آزادراهی مرکز کشور با ترکیه تامین می‌شود، افزود: آزادراه تبریز - بازرگان جزو اولین پروژه‌های راهسازی است که با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی انجام می‌شود و چنین پروژه‌هایی پیش از این غالبا از طریق فاینانس اجرا می‌شد.

پورمهدی با بیان این که این پروژه در سه فاز اجرا می‌شود، افزود: فاز اول این پروژه از تبریز تا صوفیان در دو سال اول اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری نهایی برسد.

وی با بیان این که آزادراه تبریز - بازرگان یک پروژه کاملا توجیه‌دار است، گفت: ۶۵ درصد از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه از سوی سرمایه‌گذار و ۳۵ درصد از سوی دولت تامین می‌شود و بازگشت سرمایه نیز از طریق اخذ عوارض خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان گرد: با امضای تفاهم‌نامه ۱۲ بندی بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت برگیز ترکیه، پروژه آزادراه تبریز - بازرگان برای بررسی و تصویب نهایی تقدیم هیات دولت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز