خبرگزاری کار ایران

نماینده ورزقان وخاروانا در مجلس:

خواهان الحاق ورزقان به منطقه آزاد ارس هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۲۳

در سند تدبیر توسعه استان شهرستان ورزقان به عنوان یکی از مراکز معدنی کشور مطرح شناخته شده است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی از معاون اول رئیس‌جمهور خواست داریم تا به عنوان رئیس شورای عالی مناطق آزاد کشور، زمینه الحاق منطقه ورزقان را به منطقه آزاد ارس فراهم کند.

به گزارش ایلنا اللهوردی دهقانی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سونگون همچنین با تأکید بر بهره­گیری از ظرفیت معدنی این منطنقه گفت: با افتتاح این طرح ظرفیت تولید کنسانتره مس در ورزقان به دو برابر شده و با توجه به ظرفیت قوی منطقه امکان سرمایه‌گذاری بیشتر نیز وجود دارد.

دهقانی با اشاره به اینکه این منطقه معادن مس فراوانی دارد گفت: مس سونگون نیز معدن جوان و قابل توسعه است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر معدن مس معادن طلا و معادن متعدد دیگری نیز در این منطقه وجود دارد گفت: در سند تدبیر توسعه استان شهرستان ورزقان به عنوان یکی از مراکز معدنی کشور مطرح شناخته شده است.

لازم به ذکر است پروژه طرح توسعه کارخانه تغلیظ مس سونگون با تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس انمروز به بهره برداری رسید.

پروژه احداثفاز دوم کارخانه تغلیظ مس سونگون با هدف تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره، ۲۵ درصد براساس خاک ورودی به میزان ۷ میلیون تن در سال در محل مجتمع مس سونگون با گستره ای به طول ۱.۵ کیلومتر احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز