خبرگزاری کار ایران

آذربایجان شرقی رتبه اول نظارت بر بهداشت فرآورده‌های دامی را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۹۸

آذربایجان شرقی با برخورداری از ۱۰ میلیون واحد دامی در سطح استاندارد جزو پنج استان برتر کشور از نظر تولید فراورده‌های دامی است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: این استان رتبه نخست نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه امروز در گفتگو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی با برخورداری از ۱۰ میلیون واحد دامی در سطح استاندارد جزو پنج استان برتر کشور از نظر تولید فراورده‌های دامی است.

وی ادامه داد: این تمرین برای حفظ آمادگی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها برای مقابله با تهدیدات زیستی، حفظ صنعت دامپروری و دامداری، ثبات تولید و مقابله با بیماری مشترک بین انسان و دام برگزار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، مبارزه با بیوتروریسم را از دیگر اهداف این تمرین خواند و ادامه داد: بیوتروریسم، سوء استفاده از عوامل میکروبی، ویروسی، انگلی یا فرآورده‌های آنها به منظور ارعاب یا هلاکت انسانها و نابودی دامها و گیاهان است.

زندیه خاطرنشان کرد: بیماری لمپی اسکین نیز در ۱۳ شهرستان استان مشاهده شده بود که با سرعت عمل همکاران بخش دولتی و خصوصی و با کمترین خسارت تحت کنترل قرار گرفت.

وی گفت: برای پیشگیری از بیماری لمپی اسکین در استان ۲۱۰ هزار راس دام اصیل و دورگه در دامداری‌های صنعتی و سنتی واکسینه شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز